Ik heb afl. 6 herbekeken, en mensen wat was Peggy mols! Nog dan ik dacht toen ik hem zaterdag voor het eerst zag.
Peggy en Ron missen eerst al het geld op het havenhoofd. Hiervan zijn géén beelden. Als Patrick het zakje later wel vindt, blijkt dat boordevol munten van 100 te zitten. Ik tel er zo al een stuk of 15, dus ik denk zo'n 1.500 euro bij elkaar. Als Peggy en Ron die als kandidaat voorbij lopen, of alsnog besluiten er niet naar toe gaan, maak je daar toch een paar mooie verdachte beelden van? Maar helemaal niets daarvan.
In de Martello toren verliezen ze veel tijd. Peggy vindt out-of-the-blue haar Mol, omdat Ron een klok niet vindt. En gaat hem er nog even over aan de tand voelen ook. Bizar om op zoiets je hoofdverdachte te baseren, maar oké, het kan nog. De klok bevat een aanwijzing die ze nodig hebben om verder te komen. Vervolgens verspillen ze nog eens veel tijd, omdat ze niet kunnen bedenken wat die 6 hoofden van de aanwijzing van de klok betekenen. Het dreigt vast te lopen, en opnieuw redt Peggy de opdracht. Ze duikt onder een klok (hoezo dan?) en vindt een aanwijzing en geld. Maar lang niet zoveel als ze de eerste keer voorbij zijn gelopen! Het gaat om een handjevol munten van 50 en 25, ik vraag me af of dat wel 500 euro is bij elkaar.
Dan de aanwijzing: 'Als de nood het hoogst is, is jullie redding nabij'. Peggy herkent meteen de valk. Knap weer. De strategie lijkt tijdrekken, maar wel de aanwijzingen vinden. Het zou heel goed kunnen dat ze meteen met Ron naar het Fort Falcone wilde, en daar voor een dichte deur komen te staan. Zolang je Patrick en Jeroen niet meer terug vindt, is de opdracht gedoemd te mislukken. Maar dat feest ging dan niet door, want ze liepen bij toeval de anderen weer tegen het lijf.
Het theater is een verhaal apart, die beelden zou ik nog eens beter moeten bekijken. Maar als ze de poort van Fort Falcone niet in kunnen, zegt Peggy dat ze denkt dat er in het theater nog ergens een aanwijzing ligt. Mogelijk wil ze hier de hele groep meelokken. Dan zou de sleutel ongevonden blijven. Maar ook dat feest gaat niet door, want de groep wordt gesplitst.
Dan de tests. Patrick wil met Peggy de opdrachten nog even doornemen, zodat hij zoveel mogelijk info heeft van wat er bij hen is gebeurd. Daar blijkt m.i. wel uit dat hij Ron nog verdenkt (net als in afl. 4). Want wat heb je aan het doornemen van opdrachten met je Mol? En dan zijn testbiecht, die begint met '...eigenlijk nog maar een verdachte'. Een afgeknipte zin. Zet er 'Ik had tot nu toe...' voor, en voilà, Patrick spreidt. Ik vermoed dat hij zeker een deel, misschien wel een groot deel, op Ron heeft ingezet.
En Ron zat niet op Peggy, dat was al duidelijk uit de testvraag die we te zien kregen. Ook in zijn testbiecht zit een rare opmerking: ‘Peggy kan het zijn, maar Peggy…. [knip?] ehm… iedereen de schuld geeft van alles’.
Jeroen tenslotte is gespannen en emotioneel bij de executie. Misschien wel omdat hij Ron op een dwaalspoor heeft gezet naar Nikkie? Hij suggereerde dat spreiden gevaarlijk was. Als Ron dan all-in gaat, met kans dat hij fout zit, kan Jeroen spreiden.