Ik blijf voorlopig bij Els, die in aflevering 1 precies alles deed wat ze als mol moest doen en grote slagen heeft geslagen en dan nu helemaal zoals verwacht een aflevering onder de radar duikt.
Michèle en Jan houden we ook nog in de gaten
Ik dacht ik blijf ook bij Els maar na herbekijken van de Drakentoren komt er toch een probleempje om de hoek kijken: ze zegt "dat is een tijger" bij het herkennen van de gevouwde handdoeken en dat brengt 500 euro op. Erg onmols.
Ik hou het bij Pedro.
Lost (aan de reacties van de anderen te zien) razendsnel het puzzeltje met de koffer op zodat hij als eerste weg is en de mogelijkheid heeft om de actie met de molkoffer te doen, al zal het nog steeds niet zonder risico geweest zijn. Zit bij het groepje dat als hoogste inzet bij het landenspel, neemt daar de leiding (het woord) maar voegt zelf amper wat toe na de eerste landen die vast al besproken waren genoemd te hebben. Wanneer ze vastlopen worden landen door Rusiana ingefluisterd en Sarah komt met het verlossende Thailand. Het is dus zeker niet Pedro's verdienste dat daar 1000 euro verdiend is. Kwam met Michèle in de opdracht met de dierenriem nét te laat aan en zag het varken aan voor een aap. ("Heb jij varken gezegd?" tegen Pasquino achteraf komt op mij gespeeld over.)
En omdat ik dus ging twijfelen aan Els ben ik Pedro sinds gisteren eens onder de loep gaan nemen en ben ik het met jou hier eens m.b.t. de verdachte dingen bij de Drakentoren, door te zeggen "daar die rechts da's een aap er is niks anders wat erop lijkt" drukt Pedro deze foute keuze erdoor. En dat hij als eerste het puzzeltje oploste viel mij ook op gisteren.
Verder viel het mij in de containers (afl. 1) ineens op dat hij net stopte met fietsen (waardoor het licht uitviel) vlak voordat Els juist probeerde alle delen van de volledige naam van Bangkok uit te spreken. Poging van de mol hier om juist
niet uit de container te komen in de hoop dat geen enkel team uit de container weet te komen? Eenmaal uit de container in het busje zittend met Els en Sarah vond hij het ineens belangrijk om wel in de helikopter te komen, zegt hardop dat het voordeel misschien wel om een vrijstelling kan gaan. Alvast een zaadje geplant bij Els en Sarah om de discussie in de helikopter richting behoud van de koffer voor de mol te sturen?
Alleen in de toren (afl. 1) komt hij wel op tijd boven voor het uitschakelen van een stoel, wat dan weer geld oplevert. Dat is lijkt dan weer onmols. Aan de andere kant: als je net het bordje met verdieping 37 hebt opgeplakt is die 200 euro voor het uitschakelen van een stoel het misschien wel waard om vetrouwen te winnen.
Kortom, ik neig naar Pedro maar ben er nog niet uit.