Poll

Wie is de Mol?

Alexy
4 (4.4%)
Els
22 (24.4%)
Hilde
6 (6.7%)
Jan
12 (13.3%)
Michèle
17 (18.9%)
Nimrod
3 (3.3%)
Pedro
14 (15.6%)
Sarah
12 (13.3%)

Totaal aantal stemmen: 90

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 6735 keer)

Online Luc

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 31-03-2025, 23:29:15 »
Hilde of Els, Sarah is bij mij gezakt wegens het laatste goede antwoord op -land, Pedro is ook nog een optie. De anderen zijn het (wellicht) niet.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 1-04-2025, 00:42:37 »
Pedro, Jan en Nimrod lijken mij nu het meest logisch als mol. Zaten in aflevering 1 in het busje, en hadden alle drie in de trein een degelijke positie om hun molkoffer te verwisselen. 

Ja, Hilde is mijn hoofdverdachte.  ;D
De leepste snor van het land

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 1-04-2025, 00:52:27 »
Ik hoor Nimrod in de molbriefing. Ik kan er niks aan doen.

Ik ga voor nu op Nimrod. Bespeur ook vreemde spanning bij hem wat afwijkt van de anderen.

Ben zeker niet zeker.. geen echte tunnel nog

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 1-04-2025, 08:18:37 »
Ja dat merkte ik ook op, er stond toen een heel groepje de anderen nog te helpen dus heel gevaarlijk om dan weg te gaan want die kandidaten krijgen dan de kriebels en komen vlak achter je. Pas toen de file was opgelost ging ze er snel vandoor. Alles zonder enig risico. Perfect uitgespeeld. En uit de edit gehouden. Geen verdenkingen uitgesproken tegen haar. Terwijl Els het te verduren kreeg. Bijv. de aantijging dat zij toch zeker wel de dierenriem moest kennen met haar Aziatische achtergrond en ze wist er maar 1 van de 12. Dat had de edit er echt wel uitgeknipt als zij de mol was.

Els vertrok ook op een ongunstig moment, met Alexey en Michèle al vrijgekomen, en maande de anderen daarbij nog eens aan ook (“nog 4 plaatsen”). Zeer onmols.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #104 Gepost op: 1-04-2025, 09:24:15 »
Ja dat heb ik in haar eigen topic ook opgemerkt. Je kunt door heel wat namen wel een streep zetten met deze opdracht :D
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 1-04-2025, 09:59:59 »
Als de productie het eerlijk speelt dan is er toch ook gewoon kans dat er helemaal niet gewisseld is? Kan best zijn dat de mol op het moment zelf dacht: wisselen is te risicovol. Niet alles is perfect te plannen. Ik zou oppassen met namen strepen hier.

Ik postte het net ook in een ander topic, maar: de productie heeft een vangnet ingebouwd bij de 4 om 4 splitsing. We krijgen niet in beeld dat dit per se de eerste 4 tegen de laatste 4 moeten zijn, toch? Als de bedragen ongelukkig verdeeld waren dan had de productie wellicht de kandidaten heel anders verdeeld. Dus ik denk best dat het mogelijk is dat er helemaal niet gewisseld is.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #106 Gepost op: 1-04-2025, 14:07:17 »
Ik blijf bij Els. Ze doet precies genoeg en is stil op de juiste momenten.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 1-04-2025, 14:07:33 »
Ik postte het net ook in een ander topic, maar: de productie heeft een vangnet ingebouwd bij de 4 om 4 splitsing. We krijgen niet in beeld dat dit per se de eerste 4 tegen de laatste 4 moeten zijn, toch? Als de bedragen ongelukkig verdeeld waren dan had de productie wellicht de kandidaten heel anders verdeeld.

Ik mag hopen van niet. 

Waarom zou de productie de mol helpen door teams samen te stellen en zo bedragen 'gelukkig' te verdelen?  (Of begrijp ik de term 'ongelukkig verdeeld' verkeerd?)

Offline JP1999

• Forumlid
  • Friends?
« Reactie #108 Gepost op: 1-04-2025, 14:26:22 »
Ik zet nu Sarah op 1, Nimrod op 2 en Alexy op 3.

Hilde en Els zijn het voor mijn gevoel echt niet. Te veel in beeld, te kandidaterig, lijken mij ook wel oprechte emoties van Hilde.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 1-04-2025, 14:30:33 »
Waarom zou de productie de mol helpen door teams samen te stellen en zo bedragen 'gelukkig' te verdelen?  (Of begrijp ik de term 'ongelukkig verdeeld' verkeerd?)

Ongelukkig voor de productie. We nemen even aan dat wisselen niet gelukt is, om wat voor reden dan ook.

Als er dan 4 hele hoge bedragen in een groepje zitten (zeg 700, 800, 900, 1000) dan weet de overgebleven persoon dat de mol in dat groepje zit. Wat diegene ook kiest. En wij als kijkers weten dit dan ook.

Dit zou "ongelukkig" zijn uit productieperspectief, omdat ze natuurlijk niet zoveel informatie willen weggeven. En dit hadden ze kunnen voorkomen door de 4 vs 4 splitsing zo te doen dat de bedragen relatief eerlijk verspreid zijn. Wij krijgen deze verdeling niet te zien. Alleen achteraf zien we dat dit "gewoon" de eerste 4 vs de laatste 4 zijn. Maar niemand kan garanderen dat de productie dit altijd van plan was.

Dat bedoel ik met het vangnet dat de productie ingebouwd lijkt te hebben. Dat zou dus betekenen dat het wisselen ook wel eens zou kunnen mislukken. En dat er dus misschien helemaal niet gewisseld is, ook al lijkt het wel zo.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #110 Gepost op: 1-04-2025, 15:15:07 »
Als er dan 4 hele hoge bedragen in een groepje zitten (zeg 700, 800, 900, 1000) dan weet de overgebleven persoon dat de mol in dat groepje zit. Wat diegene ook kiest. En wij als kijkers weten dit dan ook.

Dit zou "ongelukkig" zijn uit productieperspectief, omdat ze natuurlijk niet zoveel informatie willen weggeven. En dit hadden ze kunnen voorkomen door de 4 vs 4 splitsing zo te doen dat de bedragen relatief eerlijk verspreid zijn. Wij krijgen deze verdeling niet te zien. Alleen achteraf zien we dat dit "gewoon" de eerste 4 vs de laatste 4 zijn. Maar niemand kan garanderen dat de productie dit altijd van plan was.

Dat bedoel ik met het vangnet dat de productie ingebouwd lijkt te hebben. Dat zou dus betekenen dat het wisselen ook wel eens zou kunnen mislukken. En dat er dus misschien helemaal niet gewisseld is, ook al lijkt het wel zo.

Heb het nog even teruggekeken net, maar met die verdeling van de twee teams van vier in de 2e coupé waren ze er dan nog niet, want de koffers van de verliezende vier gingen gewoon mee naar de 3e coupé en zelfs naar de 4e. En Pedro, Rusiana, Sarah en Hilde lijken willekeurig een koffer te pakken van de achterblijvers (Michèle, Jan, Els en Alexy).
Nu zal de mol wel weten welke koffer hij niet moet pakken op dat punt, degene met hetzelfde lage bedrag als de mol als vervanging in diens eigen koffer heeft gestopt. Maar de regie heeft verder geen controle meer over welke van die 8 koffers die allemaal doorgaan naar het glazendragen en naar de 4e coupé, uiteindelijk bij Gilles terechtkomen..?

Je vangt dit probleem het eenvoudigst op door als een van de laatsten die 1e coupé te verlaten, zoals Michèle en Jan doen. Dan weet je als Mol welke bedragen hoogstwaarschijnlijk gaan achterblijven en voor welk bedrag je dus met enige veiligheid je eigen 1000 kunt vervangen. Zeker als er eerst nog even gecheckt wordt wie echt hopeloos bezig is met dat slot en er nooit uit gaat komen.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2025, 15:20:30 door Nat007 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #111 Gepost op: 1-04-2025, 15:29:54 »
Misschien hebben we wel te maken met een bangige mol voor wie het allemaal (lees molkoffer inzetten) soms te lastig wordt (zie ook drakentoren)
Dus geen wissel gedrufd, dan maar uit het spel.
Els blijft voor mij verdacht omdat ze bij de landenopdracht afvalt en zo niet onnodig €1000 in de pot speelt.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 1-04-2025, 16:25:06 »
Ik hou het bij Pedro.

Lost (aan de reacties van de anderen te zien) razendsnel het puzzeltje met de koffer op zodat hij als eerste weg is en de mogelijkheid heeft om de actie met de molkoffer te doen, al zal het nog steeds niet zonder risico geweest zijn. Zit bij het groepje dat als hoogste inzet bij het landenspel, neemt daar de leiding (het woord) maar voegt zelf amper wat toe na de eerste landen die vast al besproken waren genoemd te hebben. Wanneer ze vastlopen worden landen door Rusiana ingefluisterd en Sarah komt met het verlossende Thailand. Het is dus zeker niet Pedro's verdienste dat daar 1000 euro verdiend is. Kwam met Michèle in de opdracht met de dierenriem nét te laat aan en zag het varken aan voor een aap. ("Heb jij varken gezegd?" tegen Pasquino achteraf komt op mij gespeeld over.)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 1-04-2025, 17:08:35 »
In plaats van dat mijn verdachtenlijstje is gekrompen in vergelijking met vorige keer, zijn er nu nieuwe namen bijgekomen. Ik had al Els, Pedro, Sarah en Michèle redelijk hoog staan, nu lijk ik ook rekening te§ moeten gaan houden met Jan, Hilde, Nimrod en Alexy. Even tellen… yep: dat zijn ze dus alle 8 die er nog in zitten.

Om het met Hilde te zeggen: “Getverdemme hé!” ::rofl::

Dat stemmen hier wordt dus echt ‘nattevingerwerk’: doorgaans ligt me dat, maar in de context van de zoektocht naar de Mol is dat zinloos.

Dus blijf ik in deze poll maar bij dezelfde als na week 1. What else can I do?

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #114 Gepost op: 1-04-2025, 18:04:47 »
Ik blijf voorlopig bij Els, die in aflevering 1 precies alles deed wat ze als mol moest doen en grote slagen heeft geslagen en dan nu helemaal zoals verwacht een aflevering onder de radar duikt.

Michèle en Jan houden we ook nog in de gaten

Ik dacht ik blijf ook bij Els maar na herbekijken van de Drakentoren komt er toch een probleempje om de hoek kijken: ze zegt "dat is een tijger" bij het herkennen van de gevouwde handdoeken en dat brengt 500 euro op. Erg onmols.

Ik hou het bij Pedro.

Lost (aan de reacties van de anderen te zien) razendsnel het puzzeltje met de koffer op zodat hij als eerste weg is en de mogelijkheid heeft om de actie met de molkoffer te doen, al zal het nog steeds niet zonder risico geweest zijn. Zit bij het groepje dat als hoogste inzet bij het landenspel, neemt daar de leiding (het woord) maar voegt zelf amper wat toe na de eerste landen die vast al besproken waren genoemd te hebben. Wanneer ze vastlopen worden landen door Rusiana ingefluisterd en Sarah komt met het verlossende Thailand. Het is dus zeker niet Pedro's verdienste dat daar 1000 euro verdiend is. Kwam met Michèle in de opdracht met de dierenriem nét te laat aan en zag het varken aan voor een aap. ("Heb jij varken gezegd?" tegen Pasquino achteraf komt op mij gespeeld over.)

En omdat ik dus ging twijfelen aan Els ben ik Pedro sinds gisteren eens onder de loep gaan nemen en ben ik het met jou hier eens m.b.t. de verdachte dingen bij de Drakentoren, door te zeggen "daar die rechts da's een aap er is niks anders wat erop lijkt" drukt Pedro deze foute keuze erdoor. En dat hij als eerste het puzzeltje oploste viel mij ook op gisteren.

Verder viel het mij in de containers (afl. 1) ineens op dat hij net stopte met fietsen (waardoor het licht uitviel) vlak voordat Els juist probeerde alle delen van de volledige naam van Bangkok uit te spreken. Poging van de mol hier om juist niet uit de container te komen in de hoop dat geen enkel team uit de container weet te komen? Eenmaal uit de container in het busje zittend met Els en Sarah vond hij het ineens belangrijk om wel in de helikopter te komen, zegt hardop dat het voordeel misschien wel om een vrijstelling kan gaan. Alvast een zaadje geplant bij Els en Sarah om de discussie in de helikopter richting behoud van de koffer voor de mol te sturen?

Alleen in de toren (afl. 1) komt hij wel op tijd boven voor het uitschakelen van een stoel, wat dan weer geld oplevert. Dat is lijkt dan weer onmols. Aan de andere kant: als je net het bordje met verdieping 37 hebt opgeplakt is die 200 euro voor het uitschakelen van een stoel het misschien wel waard om vetrouwen te winnen.

Kortom, ik neig naar Pedro maar ben er nog niet uit.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #115 Gepost op: 1-04-2025, 20:15:25 »
Pedro en Michéle!
Meer L

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #116 Gepost op: 1-04-2025, 20:25:55 »
Denk ook dat Pedro (of Nimrod - als de kandidaten al in de bar-wagon zijn waar het rijtuig stilstaat) de enige waren die de molkoffer ongezien konden benaderen. Maar ik weet niet of de molkoffer is gebruikt.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 1-04-2025, 20:56:56 »
Ik heb - zoals eerder gezegd - twee hoofdverdachten.

Hilde: vond snel nadat de eerste container openging het antwoord 'Thuis'. Haar foute antwoord over de tenen van Els is vreemd als kandidaat omdat je busje de koppositie verliest maar het kost de groep wel €3000. Haalde verdieping 37 niet. Kwam in de trein op de ideale positie en hield €1700 uit de pot. Onmols puntje: de juiste geboortedatum van Gert Verhulst.

Els: zat in de helikopter en wilde persoonlijk voordeel, zat achteraan op de boot waar ze het best kan saboteren en haalde verdieping 37 niet. Minder opvallend in afl.2. Onmols puntje: de juiste geboortedatum van Margriet Hermans.

Kan ook nog de mol zijn:

Sarah: suggereerde meteen dat het andere busje foute antwoorden geeft, zat in de helikopter en wilde persoonlijk voordeel, droeg weinig bij in het Thaiboksen en haalde verdieping 37 niet. Onmols van haar is het oplossen van anagram Maksim Stojanac en ook Thailand maar als mol wil je tot het einde geraken.

Pedro: ging mee met foute antwoord over Nimrod, zat in de helikopter en ging tenslotte voor persoonlijk voordeel, liet het lintje vallen bij het Thaiboksen (valt wel erg op), kwam een keer te laat in de Thaise dierenriem (maar dat ligt ook aan Alexy). Gaf wel enkele goede antwoorden over -land maar de mol wil tot het einde geraken. Onmols is dat hij verdieping 37 bereikte hoewel hij het laagste uitstapte en het oplossen anagram Reggie Pinxten.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:00:01 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 1-04-2025, 23:39:37 »
Eindelijk ben ik bij met kijken. Na aflevering 1 zit ik in een Nimrod-tunnel. Tot nu.
Net mijn stem uitgebracht hier en dan is er bijna niemand die op Nimrod stemt als hoofdverdachte. Hoe dan? ::rofl::

(ja oké, het is dan wel raar dat hij die koffer niet naar coupé 2 heeft gebracht)

Ook mogelijk: Pedro, Hilde, Michele

Edit/toevoeging:
Hilde vind ik toch wel erg opvallend als ze de mol zou zijn. Dus een voorzichtige streep door haar naam.
En ik moet toegeven: Nimrod is geen logische molkeuze, maar op een of andere manier vertrouw ik hem niet. Het zit er voor mij in dat zijn reacties niet helemaal naturel op mij overkomen en dat we niet alles van hem zien.
Ook de mensen in de helicopter vond ik verdacht, dus Sarah is ook niet uit te sluiten. Maar wat Luc zegt, ze heeft ook onmolse dingen gedaan.
Els heb ik voor nu weggestreept, maar je weet het maar nooit.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:13:05 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #119 Gepost op: Gisteren om 00:07:57 »
Okay okay ik ben om........ Els is de mol, who else?
Iedereen erin getrapt.... EEN APRIL ::rofl::

Maar serieus, als ik de poll nu zie: iedereen doet 1 April met Els op 1 ::)

Morgen verwacht ik dan wel weer dat iedereen zijn stem terug zet op Michèle  ::hypocriet:: ::love::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)