Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen  (gelezen 4245 keer)

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1 - Molkoffer onderscheppen
« Reactie #100 Gepost op: 28-03-2025, 10:43:27 »
Hoe hebben de makers aangegeven dat er een plan B was voor de molkoffer, waar heb ik dat gemist?

Ik ben er mee eens dat de mol normaal niet gaat achterblijven in de groep met 4. Maar de edit toont wel dat zij na het bericht van Gilles toch wel binnen de minuut buiten raken, vooral omdat Michèle opeens 5 keer haar neus aanraakt. Eigenlijk is dat heel vlug, als mol zou je kunnen denken dat dat zeker vlug genoeg moet zijn. Dat je dan als mol pech hebt dat die andere groep binnen die minuut nog eerder weg is, dat kan pech zijn. Het is voor mij nipt genoeg om die 4 nog niet af te strepen (het kan ook wel dat de edit het nipter laat lijken dan het in werkelijkheid was).

Wanneer Gilles bekend maakt dat er 1 bus weg is, raakt Michèle haar hoofd aan maar niet haar neus en vloekt erna ook. Op dat moment stonden ze op 9.
Dat vind ik heel raar als zij de mol zou zijn. Gewoon niet je hoofd maar je neus aanraken is voldoende om te ontsnappen.
klaar voor de strijd

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 28-03-2025, 12:04:33 »
Hoe hebben de makers aangegeven dat er een plan B was voor de molkoffer, waar heb ik dat gemist?

Ik ben er mee eens dat de mol normaal niet gaat achterblijven in de groep met 4. Maar de edit toont wel dat zij na het bericht van Gilles toch wel binnen de minuut buiten raken, vooral omdat Michèle opeens 5 keer haar neus aanraakt. Eigenlijk is dat heel vlug, als mol zou je kunnen denken dat dat zeker vlug genoeg moet zijn. Dat je dan als mol pech hebt dat die andere groep binnen die minuut nog eerder weg is, dat kan pech zijn. Het is voor mij nipt genoeg om die 4 nog niet af te strepen (het kan ook wel dat de edit het nipter laat lijken dan het in werkelijkheid was).

Denk inderdaad dat het de edit is hoor. Na de mededeling van Gilles ligt de focus op container 1.  Je ziet dat ze heel snel aan 10 geraken, maar als ze uit de container lopen, staan de andere 2 open en is er geen busje te bespeuren, ze zien het ook niet in de verte rijden.
Pas daarna zien we wat in container 3 gebeurde, en doen ze er daar toch nog even over om eruit te geraken.
Iemand had het hier gezegd, de eerste groep was eruit met nog 33min over, groep 2 weet ik niet zeker, denk 5min later. Op 5min kon de mol bij de puntentellers zeker eruit geraken.
Mijn conclusie, de mol zat hier niet.

In eerdere seizoenen blijft de mol de eerste aflevering meestal toch wat op de achtergrond.
Als de mol ziet dat het fout loopt, waarom veel ingrijpen?

Online marivwae

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 28-03-2025, 12:20:36 »

Ja, als mol wil je natuurlijk ook de tijd tussen bus 1 en bus 2 zo groot mogelijk houden. Dus een berekend risico kan zeker.
Anderzijds lijkt er wel een (korte knip) bij de gele container: op een gegeven moment heeft Michèle een tennisraket vast, klaar om een bal te meppen. In het volgende shot zien we michèle en Pasquino tegelijk hun neus aanraken, maar Michèle heeft geloof ik geen racket meer in haar handen. Dat kan uiteraard een hele korte knip zijn, want ze stonden op 9 punten toen Michèle de racket vastnam. En het gaat geen minuten duren voor nog eens iemand zijn neus aanraakt.
I was blind but now I can see

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 28-03-2025, 13:00:56 »
Die opdrachten in de container waren niet moeilijk, zeer waarschijnlijk dat ze alle 3 geopend zouden worden.
Als de mol in de linkse container zat moest hij simpelweg enkele keren zijn neus aanraken tot de 10. Maar dat is niet op tijd gebeurd, dus ...

« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 13:38:04 door Luc »

« Reactie #104 Gepost op: 28-03-2025, 16:01:32 »
Grotendeels eens, maar ik vind het juist wel verdacht dat Nimrod zo eerlijk wil zijn. Daar scoor je punten mee en in dit spel is de kans groot dat mensen je niet geloven. Zoals Hilde Els dus niet geloofde die eerlijk was. Soms is eerlijk zijn, juist slim. Zo zie je dat ze 3 keer eerlijk waren en maar 1 keer een goed antwoord gaven. Mogelijk dacht Nimrod dat ze niet mee zouden gaan.
Idd, omgekeerde psychology gebruiken.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #105 Gepost op: 28-03-2025, 16:07:30 »
Die opdrachten in de container waren niet moeilijk, zeer waarschijnlijk dat ze alle 3 geopend zouden worden.
Als de mol in de linkse container zat moest hij simpelweg enkele keren zijn neus aanraken tot de 10. Maar dat is niet op tijd gebeurd, dus ...

... dus voor mij nu al een lichte potloodstreep door de namen Alexy, Paquino, Rusiana en Michèle.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ook denk dat de mol absoluut in de helikopter wilde komen, gezien het grote belang van de koffer en invloed te hebben op aansturen om voor het persoonlijke voordeel te gaan, met bijkomend effect dat de koffer dan in het spel bleef.

Dus de helikopterklanten Pedro, Sarah en Els vind ik het meest verdacht hier.

Niet uit te sluiten als mol zijn de anderen in het achtervolgende busje: Hilde, Jan en Nimrod. In dat geval zou de mol het op z'n beloop laten en hopen dat er in de heli besloten wordt voor het persoonlijke voordeel te gaan. Ik denk niet dat je als mol dat risico wilt lopen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

« Reactie #106 Gepost op: 28-03-2025, 16:08:44 »

GDC heeft toch gezegd dat er een plan B was als de molkoffer NIET in het spel was ?

En niet een plan B om de molkoffer er in te krijgen zoals hier gezegd wordt...

« Reactie #107 Gepost op: 28-03-2025, 16:10:17 »
... dus voor mij nu al een lichte potloodstreep door de namen Alexy, Paquino, Rusiana en Michèle.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ook denk dat de mol absoluut in de helikopter wilde komen, gezien het grote belang van de koffer en invloed te hebben op aansturen om voor het persoonlijke voordeel te gaan, met bijkomend effect dat de koffer dan in het spel bleef.

Dus de helikopterklanten Pedro, Sarah en Els vind ik het meest verdacht hier.

Niet uit te sluiten als mol zijn de anderen in het achtervolgende busje: Hilde, Jan en Nimrod. In dat geval zou de mol het op z'n beloop laten en hopen dat er in de heli besloten wordt voor het persoonlijke voordeel te gaan. Ik denk niet dat je als mol dat risico wilt lopen.
Vergeet niet dat het de eerste opdrachten zijn, als mol wil je ook niet direct in beeld komen..

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 28-03-2025, 16:14:31 »

De mol heeft natuurlijk voorkennis over de andere kandidaten. Het kan zijn dat de mol wist dat de kandidaten in container X sneller voor persoonlijk voordeel zouden gaan dan kandidaten in container Y. Daarom vermoed ik eigenlijk ook sterk dat de mol als 2e uit de container wil komen. Dan heb je nog kans om in de heli te raken, en kan je het laten afhangen van wie de kandidaten in het andere busje zijn.
De leepste snor van het land

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 28-03-2025, 16:18:09 »
De mol wil zeker in een busje terecht komen om controle te hebben over de €9000 maar het al dan niet in de helikopter geraken heeft hij niet helemaal in de hand, de andere groep zonder mol wil dat uiteraard ook vanwege het voordeel.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 28-03-2025, 16:31:02 »
Wat we ook niet moeten vergeten is dat tijd ook een grote rol speelt in deze opdracht. 

Hoe langer de 3 groepjes allemaal in hun container blijven, hoe beter dat is voor de mol (want er blijft minder tijd over om de heli uberhaupt te halen). Daarom vind ik het juist weer minder verdacht om als eerste uit de container te komen.

« Laatst bewerkt op: 28-03-2025, 16:33:58 door Reflektor »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #111 Gepost op: 28-03-2025, 16:31:14 »
Jan en Nimrod hadden zomaar de Lieselot en Toos van dit seizoen kunnen zijn, die niet voor eigen voordeel gaan.
De mol wil vliegen.

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 28-03-2025, 16:56:32 »
Wat we ook niet moeten vergeten is dat tijd ook een grote rol speelt in deze opdracht. 

Hoe langer de 3 groepjes allemaal in hun container blijven, hoe beter dat is voor de mol (want er blijft minder tijd over om de heli uberhaupt te halen). Daarom vind ik het juist weer minder verdacht om als eerste uit de container te komen.

De mol heeft geen enkele invloed op de andere containers. Het beste wat de mol kan doen is wachten tot de eerste container open gaat en dan proberen zo snel mogelijk nadien eruit te komen (wat Hilde deed).

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #113 Gepost op: 28-03-2025, 20:10:32 »
Wouter verstichel heeft daar in een interview over losgelaten dat er ook een plan b was als de kansidaten in de helikopter niet voor het voordeel zouden gaan en de mol dus zijn koffer kwijt zou zijn.

In dat artikel werd niet uit de doeken gedaan hoe of wat verder, maar het impliceert dat de trucjes die in de koffer zitten zoiezo gebruikt gingen worden

Ik meen dat een artikel in het laatste nieuws was , het was een interview met wouter en tom.

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 29-03-2025, 00:09:01 »
In dat artikel werd niet uit de doeken gedaan hoe of wat verder, maar het impliceert dat de trucjes die in de koffer zitten zoiezo gebruikt gingen worden

Sowieso gebruikt worden? Dus dan zou het zo zijn als: leuk hoor kandidaten dat jullie er in geslaagd zijn de mol zijn/haar koffer af te pakken maar we geven de mol de koffer lekker toch haha??

Dat zou een rare gang van zaken zijn. Heb je een link naar dat artikel?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 29-03-2025, 00:16:42 »
Sowieso gebruikt worden? Dus dan zou het zo zijn als: leuk hoor kandidaten dat jullie er in geslaagd zijn de mol zijn/haar koffer af te pakken maar we geven de mol de koffer lekker toch haha??

Helemaal eens, het artikel had ik al eens gepost.

Dit artikel is daarbij erg interessant: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/23/de-mol-koffer-onheil-sabotage-aflevering-1-seizoen-13/

Het trio kiest voor zichzelf, al is de rest van de groep daar uiteraard niet zo blij mee. "Er lag ook een scenario klaar voor als de koffer wel onderschept zou worden en dus uit het spel zou blijven", vertelt Verstichel, maar meer wil hij daar niet over kwijt.

Over het alternatieve scenario gesproken: Ik denk zelf dat de molkoffer was terug gekomen voor een enkele aflevering.

Offline MarcH

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 29-03-2025, 04:28:43 »
De koffer is (net als de Pandoradoos) een belangrijk element voor de makers van het programma, en ook voor de TV-kijkers.
Daarom denk ik dat de mol absoluut  in de helicopter moest geraken. Het doel van de kandidaten is immers om naar iedere volgende ronde te geraken. Met gebruikname van allerlei voordelen. De mol kon allicht makkelijk -en subtiel- de 2 medepassagiers overtuigen om de koffer aan de mol te gunnen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #117 Gepost op: 29-03-2025, 10:31:26 »
Dat zóu betekenen dat je er nu al 7 kunt afstrepen.

Online Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #118 Gepost op: 29-03-2025, 13:33:40 »

Ik heb even de link die reflektor had gepost nogmaals hier geplaatst.

Let op het artikel bevat spoilers voor aflevering 1
houden.

Dit artikel is daarbij erg interessant: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/23/de-mol-koffer-onheil-sabotage-aflevering-1-seizoen-13/

Offline MoleBuster

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 29-03-2025, 15:09:42 »
@Reflektor, Tarbozan: dank voor de link.  ::ok::

Het backupscenario m.b.t. de koffer blijft dus geheim, maar aannemelijk is het wel om te denken dat er toch nog iets mee zou gebeuren.