Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 18027 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #100 Gepost op: 10-04-2023, 21:00:59 »
Ik ook. Maar Heinz had wel een aardige: Ruben zegt dan als hij het jochie voor zijn kop slaat: Ca va? Dan zegt Thomas, maar ze spreken toch hier geen Nederlands zeker ::rofl:: HET IS FRANS  ::rofl:: ::rofl::


Als Vlaming moet ik zeggen ca va eigenlijk ingeburgerd is in het Vlaams, ikzelf gebruik het ook constant zonder erbij stil te staan dat het eigenlijk Frans is.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #101 Gepost op: 10-04-2023, 21:04:59 »
ca va eigenlijk ingeburgerd is in het Vlaams, ikzelf gebruik het ook constant zonder erbij stil te staan dat het eigenlijk Frans is.
Niemand gebruikt het in Nederland althans niet boven de rivieren   ::rofl:: maar het leidt geen twijfel dat het een rechtvaardige verspreking was van Thomas  ::bravo:: en ik stel voor dat we het in Nederland nu ook gaan gebruiken  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #102 Gepost op: 10-04-2023, 21:39:38 »
55.38, Lancelot: "N'importe quoi". Whatever the importance, Leila will give her data ::). Ich liebe .be  ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #103 Gepost op: 10-04-2023, 22:03:23 »
Zo! Dat manneke dat door Ruben werd geslagen is een lookalike uit Back to the Future! En die dame had het over Ruby rose!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #104 Gepost op: 10-04-2023, 22:08:21 »
Die Ruby rose zit me ook dwars , zeker omdat ze de andere gesprekjes met de Benidorm bastards in de zoo niet in beeld brengen en dit wel .

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #105 Gepost op: 10-04-2023, 22:10:22 »
Dat manneke viel me al op door zijn ouderwetse kapsel en als het per ongeluk was, waarom zouden ze het erin laten? Mooie vondst van Heinz.  ::jaja::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #106 Gepost op: 10-04-2023, 22:24:23 »
Dat OPVALLEN was juist het probleem van Ruben. Het is ook net andersom wat er door velen beweerd wordt. Ruben WILDE niet opvallen, maar MOEST wel opvallen. Anders werd en 5000 euro door Toos en Thomas verdiend. Hij werd plots de enige die zijn code niet wilde doorgeven. Dat wil je natuurlijk niet als mol, maar hij kon niet anders. Hoezo gaat anders de molbiecht over opvallen...

Juist in de biecht kom tot uiting dat de mol NIET in de groep bij de pasvragen zat. Dus in de achtergebleven kamer bij het mijnenveld. De mol zegt immers: "normaal pakt iedereen direct de pasvraag." Als je slim nadenkt, kan alleen een Ruben dat gezegd hebben. Hij zat in de kamer waar geen pasvraag gepakt kon worden. En Leila is afgevallen en Comfort lijkt niet meer de mol met haar rode scherm. Dus Ruben is de mol.

Bij de eliminatie van Comfort en de vraag wie Comfort wilde helpen, hield Ruben zich door zijn eerdere opvallend gedrag nu lang zijn mond. Uiteindelijk zei Ruben ook dat hij geen goed antwoord aan Comfort zou geven. Daarmee speelde hij toch wat geld uit de pot. Precies wat een mol doet.

Ik blijf lekker op Ruben zitten. Ook zijn non-verbale uitstraling zegt me steeds dat hij de mol is.


Hoe stom ben je trouwens als mol om in de laatste kamer te komen, waar je alleen maar geld kan verdienen... Thomas sloeg zich voor zijn kop toen hij daarachter kwam. Die had zo graag een pasvraag willen pakken! En Toos vast ook.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 22:28:09 door ThaStayFan »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #107 Gepost op: 10-04-2023, 22:48:13 »
En een vingerafdruk in de tiramisu?!

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #108 Gepost op: 10-04-2023, 23:50:47 »
O, die stond al elders...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #109 Gepost op: 11-04-2023, 10:53:14 »
Ook goeiemorgen ;)

Eens met ThaStay. Bij de bom onklaar maak opdracht zat Ruben op de ideale positie. Nu Leïla is afgevallen, Comfort rood kreeg en omzette in een groen scherm hou je enkel Ruben over.

De mol weet vanuit voorkennis dat in die opdracht je beter niet in de derde kamer moet belanden. Dat twee kandidaten dan netjes de pasvragen laten zitten en de verbazing hierover in het moldagboek past bij Ruben.

Een mol is nooit content als de groep hem verslaat. Lachen als een boer met kiespijn met 5k winst in de pot. Kun je toch mooi je achter je patisserie skills verschuilen zodat de avond en dreun na minder lang duurt. Ik gaf Ruben nog geen voldoende aandacht. Nu Leïla eruit ligt en Comfort twijfelachtig is kan ik maar beter half weg draaien dan ten hele gedwaald hebben.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #110 Gepost op: 11-04-2023, 12:53:24 »
Ik ook. Maar Heinz had wel een aardige: Ruben zegt dan als hij het jochie voor zijn kop slaat: Ca va? Dan zegt Thomas, maar ze spreken toch hier geen Nederlands zeker ::rofl:: HET IS FRANS  ::rofl:: ::rofl::

Awel zulle, uit Heinz zijn onderzoek blijkt dat Ruben of Thomas de mol is, en dan weet ik het wel  ::tandpastasmiley:: ::jaja::
Ruben BEATS up a little boy. Waar hebben we het woord beats nu weer gezien? Juist bij het bord waar de beren zitten. Toeval?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #111 Gepost op: 11-04-2023, 14:10:34 »
Het had nog toeval kunnen zijn, ware het niet dat het jochie een jaren vijftig kapsel én een shirt heeft dat wel heel erg veel op dat uit Back to the future lijkt. Daarmee is het dus een regelrechte verwijzing naar de film. En het vindt plaats tijdens opdracht 2 en is dus een verwijzing naar de toekomst van opdracht 3.

De vraag is nu vooral: was het geheel in scene gezet en wist 'Mol Ruben' dat het jochie langs zou komen en hij hem 'per ongeluk' een knal moest verkopen?
Of had het jochie alleen maar opdracht om vlak voor kandidaten Ruben en Thomas langs te lopen? Maar zonder zou het dan ooit zijn opgevallen, zonder die knal tegen zijn hoofd?
En wat is het doel van deze verwijzing naar Back to the Future? En stel dat het een soort hint is? Waarom mag dan alleen Thomas er getuige van zijn? Of zouden we de komende afleveringen nog meer van dit soort verwijzingen gaan krijgen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #112 Gepost op: 11-04-2023, 14:40:32 »
Ruben BEATS up a little boy. Waar hebben we het woord beats nu weer gezien? Juist bij het bord waar de beren zitten. Toeval?
Goed gezien. Thomas krijgt het op een presenteerblaadje aangegeven. Maar ik denk niet dat er maar iets van die hints bij hem doordringt, daarvoor is hij te veel met de opdracht bezig. Dus voordeel, nee.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 15:17:49 door Run »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #113 Gepost op: 11-04-2023, 15:14:23 »
Haha, die back to the future hint is prachtig. Zal wel toeval zijn, maar toch, je weet het nooit. Het enige wat ik er aan wil toevoegen is dat Thomas hier ook bij was, dus ik denk niet dat de hint per se op Ruben hoeft te slaan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #114 Gepost op: 11-04-2023, 15:18:22 »
Haha, die back to the future hint is prachtig. Zal wel toeval zijn, maar toch, je weet het nooit. Het enige wat ik er aan wil toevoegen is dat Thomas hier ook bij was, dus ik denk niet dat de hint per se op Ruben hoeft te slaan.
Ruben geeft de klap!

Overigens, om op vertrouwen kweken terug te komen, dat is duidelijk gelukt met Thomas, want die neemt een paar keer klakkeloos over wat Ruben zegt in de Zoo. Bij Leila is het ook gelukt want die ligt eruit dus heeft ze niets op hem ingevuld.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2023, 16:09:14 door Run »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #115 Gepost op: 11-04-2023, 15:47:59 »

In de Zoo heeft Ruben de eerste en de laatste vraag goed. Dus wéér eerste en laatste, daar is echt iets mee. Zit waarschijnlijk toch in de naam van Ruben, heeft iemand daar een link over?

Heb jij naar dezelfde aflevering gekeken dan ik?
Het is toch absoluut niet zo dat Thomas alles klakkeloos overneemt van Ruben?
Ruben geeft zelfs 2 keer een juist antwoord door, zowel bij de jaguar als bij de alligator en het is toch Thomas die twee maal het foute antwoord geeft? In beide gevallen was C het juiste antwoord en telkens zei Ruben C (bij de jaguar eerst D, maar verbeterde hij het), bij de alligator bleef hij doorduwen op C terwijl Thomas telkens D zei.
Hoezo zou Thomas dan gevolgd zijn in de zogezegd foute antwoorden van Ruben?
I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #116 Gepost op: 11-04-2023, 16:08:27 »
Ik heb het bericht gewist want het klopt niet met eerste en laatste, maar wat wel klopt is dat Thomas achter Ruben aanhobbelt, en zich zogal meegaand gedraagt.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2023, 08:36:18 »
Hij gaat ook niet elke vraag fout beantwoorden. Zoals hier al eerder door iemand aangehaald, als iedereen de vraag fout wil beantwoorden is het ideale moment het goed antwoord op te roepen. Aan het einde van de dag is de vraag gewoon fout beantwoord.

Dit!
En......

Het geld is pas gewonnen als er Bingo is, dus een horizontale of vertikale rij , een kruis of een volle kaart. Kan de mol prima eerst goede antwoorden geven en als het er op aankomt (stokstaartjes) een fout antwoord. Geen Bingo, geen geld. De mol wordt daarbij ook nog geholpen doordat de kandidaten in de bingozaal per telefoon kunnen doorgeven welke getallen er nog nodig zijn en Ruben weet dus precies hoe de vlag erbij hangt. Zijn er nog 3 getallen nodig dan mag er best wat goed beantwoord worden.  ;D Als Comfort en Leïla in de Zoo lopen probeert hij nog twijfel te zaaien maar hier wordt het geld gewonnen.  Was het ook slim om de eerste en derde ronde ( meeste geld) te lopen.

Het spel zit slimmer in elkaar dan het in eerste instantie lijkt. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2023, 08:43:10 »
Het geld is pas gewonnen als er Bingo is, dus een horizontale of vertikale rij , een kruis of een volle kaart. Kan de mol prima eerst goede antwoorden geven en als het er op aankomt (stokstaartjes) een fout antwoord. Geen Bingo, geen geld. De mol wordt daarbij ook nog geholpen doordat de kandidaten in de bingozaal per telefoon kunnen doorgeven welke getallen er nog nodig zijn en Ruben weet dus precies hoe de vlag erbij hangt. Zijn er nog 3 getallen nodig dan mag er best wat goed beantwoord worden.  ;D Als Comfort en Leïla in de Zoo lopen probeert hij nog twijfel te zaaien maar hier wordt het geld gewonnen.  Was het ook slim om de eerste en derde ronde ( meeste geld) te lopen.

Het spel zit slimmer in elkaar dan het in eerste instantie lijkt. ::vergroot::

Exact dit ook weer... Het is echt geen toeval dat als hij en Thomas de hints zoeken er geen geld wordt verdiend. Hij nestelt zich toch weer in de ideale positie en doet er wederom iets mee. Ik begin meer en meer zeker te zijn dat het niet Thomas, maar Ruben is.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2023, 09:16:43 »
De mol zoekt altijd iemand op die hem niet verdenkt, we hebben Matteo gehad met wie Ruben twee dagen in de tub zat - Matteo moest eruit, we hadden Leila met wie hij op de kamer zat - Leila eruit (de hint 'vingerafdruk in haar toetje' heeft haar niet geholpen), en nu Thomas met wie hij de opdracht in de Zoo deed, Thomas er volgende keer uit? Of... Thomas heeft wat van de hints opgepakt. Ruben was extra lief naar Comfort in de auto, ook al wilde hij haar niet helpen want dat zou geld in de pot brengen.
Hij lijkt enigszins te ontwijken Lieselot, Toos en vooral Lancelot.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 09:25:05 door Run »