Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20504 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #80 Gepost op: 9-04-2023, 22:55:00 »
Roept t juiste jaguar velletje terwijl t foute antwoord al geroepen werd. Waarom zou je dat doen als mol?

Viel nogal op met zn code niet willen laten zien en de mol zei in t dagboek dat ie juist niet wilde opvallen en baalde dus van t gewonnen geld. De mol viel hier dus niet op. Ruben viel juist wel enorm op

Lijkt me echt niet de mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2023, 23:01:38 »
Ok FS, jij stelt me dan weer gerust dat Ruben het niet kan zijn. ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2023, 23:03:41 »
Puur op basis van consequent dingen fout doen en weinig goed staat hij met stip op 1. In Follow The Money hetzelfde ondertussen.

Hij gaat ook niet elke vraag fout beantwoorden. Zoals hier al eerder door iemand aangehaald, als iedereen de vraag fout wil beantwoorden is het ideale moment het goed antwoord op te roepen. Aan het einde van de dag is de vraag gewoon fout beantwoord.

Maar ben ik zeker? Helemaal niet. De situps moesten niet en ook stalknecht was geen ideale molpositie. Ook weer geen kei harde redenen om hem af te strepen en bij de andere kandidaten is het lijstje met onmolse zaken (veel) groter.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2023, 23:40:09 »


Hints
Zoals ik vorige aflevering ontdekte, komt er weer heel veel met ROOD langs.

Een robijn (afgeleid van het Latijnse ruber, "rood") is een rode edelsteen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robijn_(korund)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #84 Gepost op: 10-04-2023, 00:15:17 »
Een robijn (afgeleid van het Latijnse ruber, "rood") is een rode edelsteen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robijn_(korund)

Robijn, zit fonetisch dicht bij Ruben.... is dat de link dan? Dat lijkt me toch wat ver gezocht, maar misschien mis ik iets...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #85 Gepost op: 10-04-2023, 00:19:43 »
Ook deze aflevering bewijst Ruben niet de mol te zijn.
In de atoombunker wil Ruben geen code geven. Veel te opvallend voor een Belgische mol aflevering 4. Vandaar dat heel Vlaanderen Ruben verdenkt.

Bij de executie heeft hij het niet meer. Hij heeft alles op 1 persoon gezet en heeft alle geluk van de wereld dat Leïla de test beter had ingevuld op een foute kandidaat.

Geeft in de dierentuin gewoon goede antwoorden, zoals de alligator. Had hij makkelijk fout kunnen doen, want Thomas zei D (krokodil) ipv C.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #86 Gepost op: 10-04-2023, 02:23:42 »
Even een citaat van Contraspion: ‘Verder viel me op toen er 100 keer was gedrukt, er een stand kwam van Lancelot en Commy 35, Conny en Thomas 47, Lieselot en Toos 9 en Ruben en Leïla 10. Dat is 101, en niet 100 samen. Later drukt Toos nog een keer, dus dat zou dan 10 zijn, maar er werd 9 gezegd. Dus de eerdere 9, moest 8 zijn denk ik.‘

Ik denk dat men niet wilde dat er twee gelijk zouden eindigen. Nu begrijp ik ook waarom Ruben zo graag met Thomas wilde kletsen, want daar werd veel te vaak op de rode knop gedrukt. Hoe dichter iedereen bij elkaar zit, hoe toevalliger het lijkt als je er iets onder zit. En hoe langer het duurt voordat de honderd is bereikt en je wat makkelijker afstand kunt nemen van de lage-druk-frequentie-groep. En door te kletsen, is dat een excuus om niet op de rode knop te hoeven drukken, want Laila zat hem te observeren. En als er minder werd gedrukt door Thomas, zou het Lieselot en Toos ertoe kunnen bewegen vaker te drukken.
Ik vind Ruben niet de persoon om zo weinig te drukken, hij wilde namelijk meteen voor de vrijstellingen gaan, dan wil je ook graag voorkomen dat anderen die krijgen.

Deze opdracht ging slecht voor de mol, er had zomaar 5000 euro in de pot kunnen komen en 2000 was al veel te veel. Leek het maar zo of keek Gilles boos naar Ruben bij de eliminatie?

Ja, klinkt plausibel. Overigens ging het na de 100e keer drukken, natuurlijk wel door met drukken, om de minuut. Dus daar kan het ook aan liggen dat het totaal inmiddels 101 was.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #87 Gepost op: 10-04-2023, 02:36:14 »
Als Ruben de mol is, begrijp ik niet waarom hij aan Thomas zou voorstellen om de info over de eitjes 'tactisch' achter te houden?

Alle rode eieren laten liggen/opeten/verdwijnen en weten dat GDC er de volgende dag expliciet naar zal vragen én dat er nog opdrachten volgen waarbij die kunnen breken/verdwijnen?
Dan moest hij al 200% zeker zijn dat Thomas hem nadien niet zou verraden en hij gaf Thomas een rechtstreeks ticket naar de finale.
Dat lijkt me dan ook niet het sabotageconcept dat de makers in gedachten hadden, inclusief het hele voorfilmpje over het maken van het ontbijt door GDC. Eén ei nadien laten verdwijnen lijkt me een beter/leuker sabotageconcept.

Als Ruben de mol is, zou je hem om deze actie kunnen strepen, zoals Thomas misschien ook gedaan heeft.

Juist daarom heeft Ruben dit gedaan denk ik. "Dat zou de mol nooit doen!" En weggestreept is hij. Werkt hier goed op het forum. ;)

Thomas hield hem tegen, maar als die dat niet had gedaan, had Ruben denk ik toch teruggekrabbeld.

Nog even een correctie op ThaStayFan: In de zoo bij de vraag over de jaguar zegt Ruben eerst D (het foute antwoord), en dan pas C. Omdat Thomas hem verdenkt nadat Ruben de vorige opdracht zijn nummer niet wilde geven, gebruikt Ruben hier (weer!) omgekeerde psychologie: hij geeft het goede antwoord, en Thomas gaat voor D, het foute antwoord. Ook Leïla en Commy waren de vorige opdracht ondergronds, en volgen Thomas. Briljante actie. Het juiste antwoord geven, en toch de boel saboteren!  ::tandpastasmiley::

Ik ga in deze tunnel zitten, en kom er voorlopig niet uit.  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #88 Gepost op: 10-04-2023, 07:56:01 »
Robijn, zit fonetisch dicht bij Ruben.... is dat de link dan? Dat lijkt me toch wat ver gezocht, maar misschien mis ik iets...
Ruby is Engels voor robijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #89 Gepost op: 10-04-2023, 12:25:47 »


Maar ben ik zeker? Helemaal niet. De situps moesten niet en ook stalknecht was geen ideale molpositie. Ook weer geen kei harde redenen om hem af te strepen en bij de andere kandidaten is het lijstje met onmolse zaken (veel) groter.

N.a.v. de discussie gisteren in het topic van Comfort waar o.a werd genoemd dat de stalknechten niet vertraagd zouden hebben heb ik gisteren teruggekeken hoe de communicatie verliep. Er was een tijdklok en de aanwijzingen over de vrijgespeelde tonnen leek verdeeld over het half uur van de opdracht. Dat is deels ook montage.

Het initiatief van het contact kwam vanuit de arena. Er werd nog vóórdat Conny afviel al geroepen om via de walky contact te zoeken. Leila pakt dat op maar begrijpt niets van Lieselot.  Meteen wordt gezegd naar Ruben te vragen. Na het afvallen van Conny doet Lancelot dat. Hij neemt het initiatief om contact te zoeken pas dan hoort hij dat de rode ton is vrijgespeeld en  begrijpt hij dat hij een fout heeft gemaakt.
Comfort  valt af en Lancelot drukt Ruben op het hart om meteen als er een ton is vrijgespeeld de informatie door te geven. PUNT zegt hij.  ;D

Daarna is er de miscommunicatie met Witse en bij de blauwe ton blijkt er eerst niemand te bereiken. Vervolgens kan Ruben rustig "kak" gaan scheppen en Lieselot de info van de metalen plaatjes laten doorgeven.Er is wederom miscommunicatie over Spirit.
Dat de combinatie met het blauwe ijzer is gelukt is vooral te danken aan Lancelot  Toos en Thomas door hun eindspurt.

De stalknechten hebben niet erg hun best gedaan om braaf en op tijd de informatie doorgegeven. In tegendeel, Ruben heeft zijn best gedaan om de info achter te houden. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #90 Gepost op: 10-04-2023, 12:52:19 »
Mooie analyse! Ondanks de aanwezigheid van uberkandidaat Lieselot heeft Ruben er alsnog het beste van gemaakt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2023, 13:00:46 »
Ik denk dat Ruben zich eens goed in de kijker wilde spelen in opdracht 1.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2023, 14:29:10 »
Ruben als mol kon niets anders doen dan niet zijn code geven, want anders was er gelijk al 5000 euro verdiend door Toos en Thomas. Zijn enige kans was dat Lieselot en Lancelot voor de pasvragen zouden gaan. Dat deden ze niet. Helaas voor de mol, hij kon er niets aan doen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2023, 14:39:18 »
Ik ben het eens met ThaStayFan en door te zeggen dat het zijn schuld is dat ze geen geld verdienen maakt Ruben zich weer minder verdacht (contrasteert met eerdere afleveringen waar hij vaak anderen de schuld geeft).
De mol had er zeker van uitgegaan dat Lancelot voor de pasvragen ging kiezen. Is niet gebeurd en een streep door Lancelot als mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2023, 20:34:39 »
Op minuut 36 wil Ruben het goede antwoord doordrukken over de jaguar. "C. Fuck. Ik denk C." De dames zijn het niet met hem eens. En dan hoor je dat 3 D zeggen, tegen Ruben in. Die begint met het goede antwoord. Waar is die derde stem? Die hoor je niet. Dat is dus Thomas geweest, die de dames aan het verkeerde antwoord geholpen heeft. Ruben absoluut de kandidaat.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2023, 20:36:37 »
Al afgestreept in afl 1

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2023, 20:45:31 »
Ik ook. Maar Heinz had wel een aardige:
Ik zit Back to the Future te kijken. Komt een jochie in voorbij dat door de hoofdrolspeler van z'n skateboard getrokken wordt.



Ik zie wel gelijkenissen met het jochie van gisteren...



Was het jochie een figurant en Ruben de hoofdrolspeler? ::rofl::
Ruben zegt dan als hij het jochie voor zijn kop slaat: Ca va? Dan zegt Thomas, maar ze spreken toch hier geen Nederlands zeker ::rofl:: HET IS FRANS  ::rofl:: ::rofl::

Awel zulle, uit Heinz zijn onderzoek blijkt dat Ruben of Thomas de mol is, en dan weet ik het wel  ::tandpastasmiley:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2023, 20:51:39 »
Ja leuk gevonden.. wat de term afGESTREEPT ook leuk maakt.

Maar nee .. de mol gaat niet in afl 1 een opdracht juist voorspellen zodat alle aandacht op je komt zoals ik op pag 3 hier al aangaf.

Deze vorm van afstrepen werkt tot nu toe met 100% succes voor me.
Ben daar zekerder van dan dat Thomas de mol is.

En als ik daar voor t eerst naastzit zal ik me netjes melden hier dat ik ernaast zat

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #98 Gepost op: 10-04-2023, 20:53:59 »
En Ruben viel totaal door de mand bij de mollicitatie (het vallen van de lamp). Geen molmateriaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2023, 21:00:28 »
Ook het super opvallen door zijn code niet te willen delen.. Zeker als je dat koppelt aan het dagboek dat de mol het gevoel had niks te kunnen doen en niet op wilde vallen.
Als er iemand opviel was het wel Ruben  ::)