Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70389 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #160 Gepost op: 7-01-2018, 13:56:48 »
Misschien een ontzettend stomme vraag, maar waar vind ik dit extra beeldmateriaal? Ik heb het idee dat ik op mijn desktop de mobiele versie voorgeschoteld krijg (ik gebruik Chrome op Linux, met een 2000+ pixel resolutie, dus als dit zo is, is dat best een blunder overigens). Ik kan het dus niet vinden, noch ionder 'Archief', noch onder 'Afleveringen'?
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/exclusief-fragment-afl1/
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #161 Gepost op: 7-01-2018, 14:03:51 »
Tuureluurs: Ik ben het met je eens dat de makers graag zouden zien dat niet iedereen aan zou komen. (missie geslaagd  ::zwaai::)
Maar of ze daar de Mol voor hebben ingezet (om zijn/haar team niet de kluis te laten openen)... Dat denk ik niet. Dat zou de kandidaat in het team van de Mol zwaar benadelen.

Klopt. Tenzij de afgevallen kandidaat nog een mogelijkheid krijgt tot terugkeer in het spel.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #162 Gepost op: 7-01-2018, 14:09:25 »

... helemaal een loterij was het natuurlijk niet. Vanaf het invullen van de test wel, want je hebt maar 1 persoon ontmoet, maar: Iedereen kon feitelijk een 'vrijstelling' verdienen door gewoon op tijd de kluis te openen. Dus je hebt het als kandidaat zelf in de hand.


De mol zal altijd met Art willen bellen omdat dat geld kost, en dus waarschijnlijk dat hij/zij de geldkist heeft gevonden.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Diaanb

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #163 Gepost op: 7-01-2018, 14:11:33 »
Is het niet zo dat de keren dat een kandidaat terugkeerde in het spel daar altijd een voorwaarde aan verbonden was? Geld uit de pot, of op z'n minst een unanieme beslissing?
Mocht Ron inderdaad terug gebracht worden lijkt de kans dat hij de mol is erg klein; de productie kan de kans niet lopen dat (iemand uit) de groep tegen zijn terugkeer stemt en de mol definitief uit het spel is...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #164 Gepost op: 7-01-2018, 14:31:20 »
Topaflevering! Hier valt meteen lekker op puzzelen. En wat een twist:

Kiev?! Zei jij Kiev?! Wij zijn niet in Kiev vriend!

 :o  ::oink:: ::bravo:: ::respect::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #165 Gepost op: 7-01-2018, 15:27:11 »
De titel van deze supermooie aflevering "een verhaal apart" slaat misschien alleen maar op het feit dat de vijf duo's apart van elkaar een verhaal moesten oplossen om drie opdrachten te voltooien.

titels van afleveringen staan altijd op een bepaalde manier in verband met de mol, een ingekapselde verwijzing naar diegene...

btw dat comment bij Moltalk zet me toch aan t denken... de standaard tekst die Art opdreunt bij start van test & executie, miste een stukje. om precies te zijn het stukje: "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis..."

dit kan een hint richting Ron zijn, dan speelt hij nu een verhaal apart...
wat ook kan, is dat ze t hebben weg gelaten, omdat tussen deze 4 mensen de mol helemaal niet zat... al zou ik dat wel n beetje stom vinden...
 
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 15:40:00 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #166 Gepost op: 7-01-2018, 15:36:13 »
Wat was deze aflevering fenomenaal! Fantastisch, geweldig, ongelofelijk! ::bravo::
Geen woorden voor, nouja blijkbaar wel, maargoed.

Ik zat zo ( ::oink:: ) op de bank toen de twist duidelijk werd. Geweldig.

Dit is de beste aflevering Wie is de Mol die ik ooit heb gezien. ::bravo::
Ja. Fantastisch fenomenaal en ongelofelijk geweldig!

Ik weet dat het super oneerlijk is, en een te grote loterij, maar ergens, heel diep in mij is ook een klein stemmetje dat het wel een spannend idee vindt dat Ron ook écht weg is. Ik vind t altijd zo’n anti climax als dat hele ‘je gaat echt weg!!’ niet echt weg is. Zeg het dan niet.
Hierbij moet je wel meerekenen dat er niet is gezegd ‘wie het minst weet ligt uit het spel, behalve de mol, die hoeft nooit naar huis’. Ron wist het minst, maar hij hoeft toch niet gelijk uit het spel?!
Heerlijke aflevering! Hier krijg ik zo veel molkriebels van :)

Mijn gevoel zegt dat Ron terugkomt, maar hij is al wel uit de app verwijderd én zit morgen bij Annemieke... Zou het sneu vinden, maar ja.
De productie zou het wel weggeven als de punten in de app niet weggehaald worden, de afvaller geen dagboek schrijft en Ron geen interviews geeft. Dan zou de productie de twist al gelijk weggeven.
Wat een fantastische aflevering ::oink:: ::bravo:: ::love::

Ik vermoed ook wel dat er volgende aflevering wel een addertje onder het gras gaat zitten wat betreft Ron's exit, vooral omdat we die 4 kandidaten überhaupt niet meer hebben gezien. Daar is vast nog iets mee. Anders is het idd wel erg sneu voor Ron.
Een addertje? Zoals Ruben zou zeggen: een python! ;D
::oink:: ::bravo:: Fantastisch!!!!!!

Hoewel ik het eigenlijk niet hoop (dit gaat heel gemeen klinken, sorry Ron) dat hij terugkeert, moet het bijna wel.

Stel 4 duo's halen het en je moet dus met 2en de test en executie doen. Stel je bent met de Mol op pad moet je dus als allereerste naar huis zonder dat je ook maar een kans had. Want de duo's die doorgingen hebben geen test hoeven maken. Stel Jan en Jean Marc waren ook op tijd en ging de test tussen Ron en Loes > Stel Loes is de Mol zou Ron dus automatisch afvallen. Er moet dus nog iets komen, maar we hebben wel zijn rode scherm gezien.
Iets wat we bij Paul (2007) en Tim (2013) niet hebben gezien destijds.
Dus het is nog even bedenken wat hier de bedoeling van is. Misschien mag hij nog een opdracht meedoen maar moet hij net als Hans (in de belgische mol) na de aankomende opdracht nóg een test maken en als hij dan meer fout heeft dan vorige keer dat ie alsnog meteen naar huis moet.

Maar wat een topbegin met landen twist.

Wat ook kan: volgende week 2 executies. Is vaker voorgekomen toch?
Mij viel het op dat de schermen van Jan en Jean-Marc wel gewoon werden getoond maar je bij Ron het scherm niet rood zag kleuren, maar je de reactie van Loes en Ron zag. Dit deed me denken aan Tim in 2013, zijn scherm zag je ook niet rood worden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #167 Gepost op: 7-01-2018, 15:41:33 »
Je zag het rode scherm uiteindelijk wel na de reactie van Ron en Loes ::trots::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #168 Gepost op: 7-01-2018, 15:43:07 »
Er werd veel tekst uit de beelden op tv weggewist.
Niet bij Olcay en Ruben.
ҰЛТТЫҚ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ = NATIONALE ENCYCLOPEDIE


« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 15:44:53 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #169 Gepost op: 7-01-2018, 15:57:43 »
Je zag het rode scherm uiteindelijk wel na de reactie van Ron en Loes ::trots::
Ja, dat klopt, maar ik kreeg er wel een beetje zo’n gevoel van.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #170 Gepost op: 7-01-2018, 16:16:56 »
@ Black_and_White

Klopt wat je zegt, maar uiteindelijk zagen we het rode scherm gewoon en in het dagboek van de afvaller op de officiele site staat ook dat hij een rood scherm kreeg.
Ik zit me even te bedenken hoe het ook alweer zat met vorige deelnemers waarmee iets aan de hand was met hun rode scherm.

-Gijs kreeg rood in aflevering 2, mocht terugkomen (maar had volgens mij te maken met het vertrek van Roeland die ziek werd)

-Richard kreeg rood in aflevering 3 maar mocht terugkomen, reden is me nog steeds niet duidelijk. Aangezien er 1 regel is bij Wie is de Mol en dat is: rood = rood dus geen mol meer mogelijk. Stel Richard had de finale destijds gehaald was me compleet onduidelijk geworden hoe dit in zijn werk was gegaan.

-Bij Paul het jaar erop was het duidelijker. Niemand zag zijn scherm. Dus was er nog steeds mogelijkheid dat hij uiteindelijk de Mol zou zijn, iets wat Renate en Eva zelfs in de finale nog dachten.

-Dan Annieks rode scherm in aflevering 2, maar zij had de vrijstelling dus ook dit kon nog geinterpreteerd worden als: mol had vrijstelling.

-Barbara's scherm is ook nooit getoond in aflevering 3, dus ook dit was niet zeker.

-Tim Haars in 2013 zag een rood scherm, maar zowel de kijker als de deelnemers zagen dit scherm niet. In de promo van de week erna zag je wel dat hij moest terugkomen.

-Daphne zag in aflevering 1 wel een rood scherm, maar een rood scherm gebaseerd op 10 vragen, dus kon zich nog revancheren, wat ze uiteindelijk ook deed. Kon dus nog makkelijk de mol zijn.

Vergeet ik iemand?

Conclusie: Rood is rood, en eigenlijk op Richard na bleek rood ook altijd rood. Ofwel werd het scherm nooit getoond of wel was er een andere verklaring maar op Richard na is rood dus altijd rood en dus denk dat Ron echt weg is.

 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 16:19:14 door Rämon »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #171 Gepost op: 7-01-2018, 16:26:07 »
@ Black_and_White

Klopt wat je zegt, maar uiteindelijk zagen we het rode scherm gewoon en in het dagboek van de afvaller op de officiele site staat ook dat hij een rood scherm kreeg.
Ik zit me even te bedenken hoe het ook alweer zat met vorige deelnemers waarmee iets aan de hand was met hun rode scherm.

-Gijs kreeg rood in aflevering 2, mocht terugkomen (maar had volgens mij te maken met het vertrek van Roeland die ziek werd)

-Richard kreeg rood in aflevering 3 maar mocht terugkomen, reden is me nog steeds niet duidelijk. Aangezien er 1 regel is bij Wie is de Mol en dat is: rood = rood dus geen mol meer mogelijk. Stel Richard had de finale destijds gehaald was me compleet onduidelijk geworden hoe dit in zijn werk was gegaan.

-Bij Paul het jaar erop was het duidelijker. Niemand zag zijn scherm. Dus was er nog steeds mogelijkheid dat hij uiteindelijk de Mol zou zijn, iets wat Renate en Eva zelfs in de finale nog dachten.

-Dan Annieks rode scherm in aflevering 2, maar zij had de vrijstelling dus ook dit kon nog geinterpreteerd worden als: mol had vrijstelling.

-Barbara's scherm is ook nooit getoond in aflevering 3, dus ook dit was niet zeker.

-Tim Haars in 2013 zag een rood scherm, maar zowel de kijker als de deelnemers zagen dit scherm niet. In de promo van de week erna zag je wel dat hij moest terugkomen.

-Daphne zag in aflevering 1 wel een rood scherm, maar een rood scherm gebaseerd op 10 vragen, dus kon zich nog revancheren, wat ze uiteindelijk ook deed. Kon dus nog makkelijk de mol zijn.

Vergeet ik iemand?

Conclusie: Rood is rood, en eigenlijk op Richard na bleek rood ook altijd rood. Ofwel werd het scherm nooit getoond of wel was er een andere verklaring maar op Richard na is rood dus altijd rood en dus denk dat Ron echt weg is.

 ::vergroot::
Je hebt inderdaad een punt. Ron zou inderdaad weg moeten. Maar ik krijg toch een beetje een half-half gevoel bij zijn scherm. Je hebt het wel gezien, maar toch niet in eerste instantie. Daarnaast heb je nu ook een test tussen 4 vier personen en dat niet iedereen iedereen heeft gezien omdat de kandidaten in verschillende landen verspreid zaten. Het zijn redenen (voor mij, althans) om te hopen dat Ron toch een tweede kans krijgt omdat ik zijn exit nu erg sneu vind.
Als belangrijkste reden om een Ron-come-back te verwachten is dat zijn leadershot in Tbilisi is gemaakt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #172 Gepost op: 7-01-2018, 16:28:48 »

Conclusie: Rood is rood, en eigenlijk op Richard na bleek rood ook altijd rood. Ofwel werd het scherm nooit getoond of wel was er een andere verklaring maar op Richard na is rood dus altijd rood en dus denk dat Ron echt weg is.

 ::vergroot::
Rood was rood. Maar dit jaar zouden ze het anders doen volgens Art. Dit kan ook op eventuele rode schermen wijzen, denk ik...



"De kandidaten van het 18e seizoen van Wie is de Mol?

Ze weten exact wat ze te wachten staat.

Ze ontmoeten elkaar in een onbekend land en vallen vervolgens één voor één ten prooi aan het dubbelspel van de Mol.

Die voorspelbaarheid is hun enige houvast nu ze aan de startlijn verschijnen.

Maar wat nou als zelfs dat ze wordt afgenomen?


Als echt niets is wat het lijkt."

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #173 Gepost op: 7-01-2018, 16:30:39 »
Ja daar dacht ik ook al aan!


Trouwens... Ik zou het ook wel een spannend idee vinden dat de mol deze aflevering gewoon de test gemaakt zou hebben

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #174 Gepost op: 7-01-2018, 16:34:42 »
N.a.v. de opmerking dat Almaty helemaal niet de hoofdstad van Kazachstan is, heb ik nog eventjes naar de kaart gekeken (zie spoiler)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Er staan in ieder geval 21 steden op (ik hoop dat ik ze allemaal heb):
Vilnius
Tallin
Minsk
Moskou
Kiev
Istanbul
Damascus
Baghdad
Yerevan
Tbilisi
Bakoe
Astana
Almaty
Samarkand
Asjchabad
Teheran
Besjkek
Kabul
Islamabad
New Delhi
Een in China waar geen grote stad ligt ??Kashgar?? Dit ligt dan wel niet volledig op de plek waar Kashgar daadwerkelijk ligt.

Waarom deze steden? Waarom geen Riga, Boekarest of Chisinau?
In deze lijst staan 4 niet-hoofdsteden: Istanbul, Almaty, Samarkand en Kashgar. Toeval?




Tbilisi ligt tussen E3 en F3
Zit Emilio in team 3? Ach, dan nog lijkt me dit een zwakke hint aangezien Tbilisi redelijk duidelijk tussen E en F in ligt.

Jullie begrijpen waarschijnlijk dat ik met smacht op HD beelden wacht als iemand die heeft gemaakt :).
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 16:36:29 door Bob De Mol »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #175 Gepost op: 7-01-2018, 16:43:41 »
Rood was rood. Maar dit jaar zouden ze het anders doen volgens Art. Dit kan ook op eventuele rode schermen wijzen, denk ik...



"De kandidaten van het 18e seizoen van Wie is de Mol?

Ze weten exact wat ze te wachten staat.

Ze ontmoeten elkaar in een onbekend land en vallen vervolgens één voor één ten prooi aan het dubbelspel van de Mol.

Die voorspelbaarheid is hun enige houvast nu ze aan de startlijn verschijnen.

Maar wat nou als zelfs dat ze wordt afgenomen?


Als echt niets is wat het lijkt."


Zou kunnen maar dan blijft vind ik de ongeschreven Regel. Rood is rood. Kijk dingen als locaties/opdrachten en spelelementen kun je eventueel veranderen maar het blijft Wie is de Mol en ik vind dat rood rood is. Of anderen het nu hebben gezien of niet, Loes heeft het gezien en dit zou gewoon raar zijn als hij terugkomt met de mogelijkheid dat mensen hem nog beschouwen als Mol.

De basis is de basis. Daar zou ik never maar dan ook never aankomen als ik programma maker was. En ik denk dus ook niet dat dit het geval is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #176 Gepost op: 7-01-2018, 17:04:27 »
De basis is de basis. Daar zou ik never maar dan ook never aankomen als ik programma maker was. En ik denk dus ook niet dat dit het geval is.

Toch is dat al eerder gebeurd. In 2016 nog toen kandidaten geld uit de pot konden bieden om de test te manipuleren. Niet fraai maar het kan.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #177 Gepost op: 7-01-2018, 17:05:57 »
Maar gaat het niet om de basis als in "Wie rood krijgt, is de Mol niet."
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #178 Gepost op: 7-01-2018, 17:12:07 »
Maar gaat het niet om de basis als in "Wie rood krijgt, is de Mol niet."

Dat is een aparte discussie. De programmamakers kunnen er altijd voor kiezen om de Mol wel rood te geven en dan om een of andere reden terug te laten keren. Is in een buitenlandse reeks ook eens gebeurd. Of wij dat nou goed vinden of niet.

Offline anonympje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #179 Gepost op: 7-01-2018, 17:21:23 »
Wellicht is het volgende wat: in de titel van de aflevering zit een spatie tussen ee n. Hetzelfde is het geval bij de opdracht: wid m18.
Is dit een hint naar Simone? Apart betekent ook uit elkaar...
Het is ook een apart verhaal aangezien zij de enige was die deze code wist te kraken.

« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 17:25:57 door anonympje »