Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70493 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #260 Gepost op: 8-01-2018, 17:35:03 »
Maar op de stadskaarten is weer met de coördinaten geknoeid. Zouden we daar nog iets mee kunnen anders? ???

Daar vrees ik ook voor. De kaarten zijn niet zó groot dat er plaats is voor een coördinaat B en een coördinaat M op dezelfde kaart.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #261 Gepost op: 8-01-2018, 17:35:42 »
Lijkt me niet waarschijnlijk. Het grid van de woordzoeker is (als het vierkant is) 16x16. De stoelnummers 19F en 21B passen daar niet in.
Misschien dat er met paardensprongen (schaken) nog iets leuks uit kan komen.

Oh ik bedoelde het niet als coördinaten. Hoewel dat ook mooi zou zijn. Ik bedoelde meer 19F is dan de derde letter in de tweede rij en 21B is de vijfde letter in de tweede rij. Een eventuele stoel 12C zou de twaalfde letter in de eerste rij zijn. De letters doen er niet toe. We hebben niet alle stoelnummers gezien, dus we weten niet tot hoe hoog ze gaan. Maar het is best mogelijk dat de letters in de eerste 2-3 rijen verborgen zitten.

Paardensprongen kan ook een mooi zondagmiddagje puzzelen worden :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #262 Gepost op: 8-01-2018, 18:32:14 »
Mee eens. En niemand heeft ooit beweerd dat WIDM eerlijk is natuurlijk. Hard is het wel, maar ja.

Niet eerlijk is wel iets anders dan hard. WIDM is een spel, en elk spel dat ik ooit gespeeld heb verliep eerlijk (ookal was het soms hard), anders geldt het als valsspelen en dan overtreedt je de regels.
Als Ron echt weg is, waar is dan de grens? Dan kan je dus ook een opdracht krijgen met: Je mag 1 vraag uit de test van een medekandidaat fout laten rekenen. Niet eerlijk, maar ja niemand zei dat widm eerlijk was.

Zijn exit heeft niks met de zoektocht naar de mol te maken, dus hij valt niet af op basis van waar dit programma om draait en dat kan niet. Ergo: als hij weg is, is er oneerlijk gespeeld en dat maakt het spel kapot.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 18:33:48 door Mollenmania »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #263 Gepost op: 8-01-2018, 18:34:06 »
mollenmania het spel is toch heel simpel en wordt toch gewoon gespeeld.
Er zijn opdrachten, na de opdrachten is er een test, na de test is er een executie.
Wat is er dan niet eerlijk?
Er was een opdracht, er was een test, er was een executie, tja er waren wat veel vrijstellingen, maar die doen ook al jaren mee in dit spel.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #264 Gepost op: 8-01-2018, 18:40:11 »
Ron moet naar huis omdat hij een opdracht niet gehaald heeft en niet omdat hij niet goed zou zijn in het zoeken naar de mol, terwijl het daar juist om gaat in dit programma (geloof ik althans?) Er is immers nog geen normale kans geweest om die mol op te sporen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #265 Gepost op: 8-01-2018, 18:41:15 »
maar hij had evenveel kans als de rest toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #266 Gepost op: 8-01-2018, 18:48:52 »
Volgens die redenatie is het ook eerlijk als ze lootjes hadden getrokken.

En evenveel kans hadden ze niet, 6 mensen vrijgesteld omdat ze een opdracht beter konden dan 4 anderen, maar dit is geen ER, je verblijf zou niet af hoeven hangen van hoe goed je in opdrachten bent.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #267 Gepost op: 8-01-2018, 18:51:21 »
tja, het moet geen slowchat worden anders moet ik mezelf straks gaan moderaten. Dus ik ga nog één keer en jij mag ook nog ;D
 Ben het niet met je eens, het hing ook niet van de opdracht af maar van de test. De opdrachten leverde iets extra op voor een paar anderen. Dat is hoe het spel gespeeld wordt
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #268 Gepost op: 8-01-2018, 18:57:23 »
Daar op door bordurend: Stine is de tweede van een tweeling (en Eva is niet de eerste vrouw, dat is Lilith)...ook is een verhaal dat in Stines boek over leugens staat er eentje over hoe haar zus en zij een schaakfinale op school  (tussen hen beide) volledig ensceneerden





En ik ben Lilith :)) ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #269 Gepost op: 8-01-2018, 18:57:56 »
Ik heb an sich niks tegen vrijstellingen (met mate). Het gaat er mij om dat er tot de executie geen normale mogelijkheid was om te molspeuren en dat lijkt me niet in overeenstemming met de basis van dit programma.
Let’s agree to disagree ;) (en hopen dat Ron terugkomt ;D)

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #270 Gepost op: 8-01-2018, 19:47:20 »
Maar op de stadskaarten is weer met de coördinaten geknoeid. Zouden we daar nog iets mee kunnen anders? ???
Ik denk dat de coördinaten zijn veranderd om de locatie van de kluis in alle steden op M18 te krijgen. Lijkt mij geen hint dus.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #271 Gepost op: 8-01-2018, 19:49:03 »
Ik denk dat de coördinaten zijn veranderd om de locatie van de kluis in alle steden op M18 te krijgen. Lijkt mij geen hint dus.
Dat denk ik ook.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #272 Gepost op: 8-01-2018, 19:51:59 »
Ik denk dat de coördinaten zijn veranderd om de locatie van de kluis in alle steden op M18 te krijgen. Lijkt mij geen hint dus.
Ik heb het nagekeken. Dit zijn de coördinaten die op de stadskaarten staan:
Bella/Simone: L14 tot S21
Stine/Emilio: L17 tot S24
Olcay/Ruben: G16 tot N23
Jean-Marc/Jan: L12 tot S19
Ron/Loes: L17 tot S24

De landkaarten zijn allemaal hetzelfde: A1 tot I8

Ik denk ook dat coördinaten zijn afgestemd op de locatie van de kluis.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 19:55:08 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #273 Gepost op: 8-01-2018, 22:19:29 »
Een opmerking wb de kaarten: Als Simone/Bella Art als eerste bellen, dan horen ze de volgende voicemail: "Ik kan nu even niet opnemen, want ik ben bezig met het vergelijken van 2 kaarten. Ieder half uur spreek ik een nieuwe voicemail in, etc".

Zou dit in deze nog iets kunnen betekenen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #274 Gepost op: 8-01-2018, 22:24:15 »
Een opmerking wb de kaarten: Als Simone/Bella Art als eerste bellen, dan horen ze de volgende voicemail: "Ik kan nu even niet opnemen, want ik ben bezig met het vergelijken van 2 kaarten. Ieder half uur spreek ik een nieuwe voicemail in, etc".

Zou dit in deze nog iets kunnen betekenen?

Het is een subtiele manier om te zeggen dat beide kaarten niet dezelfde nummering hebben.
Hint 2 is dan dat Art dit ook effectief uitspreekt en hint 3 zegt dan letterlijk dat je naar M18 moet.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #275 Gepost op: 8-01-2018, 22:27:07 »
Het is een subtiele manier om te zeggen dat beide kaarten niet dezelfde nummering hebben.
Hint 2 is dan dat Art dit ook effectief uitspreekt en hint 3 zegt dan letterlijk dat je naar M18 moet.
Klopt  ::ok::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #276 Gepost op: 8-01-2018, 23:22:00 »
Een opmerking wb de kaarten: Als Simone/Bella Art als eerste bellen, dan horen ze de volgende voicemail: "Ik kan nu even niet opnemen, want ik ben bezig met het vergelijken van 2 kaarten. Ieder half uur spreek ik een nieuwe voicemail in, etc".

Zou dit in deze nog iets kunnen betekenen?

Ik zie het meer als een hint dat de kaart van Europa ook heel belangrijk is. De kandidaten waren vooral gefocust op de stadskaarten. Door ook naar Europa te kijken tilt Art een tipje van de sluier op over de vijf landen.

Ook kan bedoeld worden dat hij twee verschillende stadskaarten aan het vergelijken is. Met andere woorden, de kandidaten hebben ook verschillende stadskaarten. Nog een clou naar de vijf landen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #277 Gepost op: 9-01-2018, 09:45:13 »
Ee n verhaal apart

Het duo Bella & Simone zijn een verhaal apart
Het enige vrouwelijke duo, waarbij de foto op de hotelkamer op bed lag ipv voor de tv

Het enige duo dat op zoek moest naar een bar.
De overige duo's moesten op zoek naar cafetaria's annex koffie zaken.

Het enige duo dat op een dakterras zat.

Het enige duo dat M18 vond zonder te bellen met Art.



Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #278 Gepost op: 9-01-2018, 10:39:45 »
wat me trouwens opviel in de intro (dat "normale" begin met dat de kandidaten in het beeld springen, zie link),
misschien nu totaal niet interessant of belangrijk, maar het eerste beeld van die Parasailer is volgens mij een shot van het Kaukasus-gebergte... kan wss ook niet zoveel anders zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=LPQeUpueJJI
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 10:42:04 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #279 Gepost op: 9-01-2018, 13:00:33 »
wat me trouwens opviel in de intro (dat "normale" begin met dat de kandidaten in het beeld springen, zie link),
misschien nu totaal niet interessant of belangrijk, maar het eerste beeld van die Parasailer is volgens mij een shot van het Kaukasus-gebergte... kan wss ook niet zoveel anders zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=LPQeUpueJJI

Staat in het locatie topic.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=61961.msg2082338#msg2082338
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 13:03:11 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit