Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346688 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #800 Gepost op: 26-02-2013, 12:47:51 »

Als Mol zou het een erg domme zet zijn omdat ze op die manier zomaar riskeerde dat Zarayda op haar zou stemmen in plaats van Paulien - wat schiet ze daarmee op?  ::)

Voor de mol maakt het niets uit op wie een kandidaat gaat, voor een kandidaat maakt het alles uit...
Maar het leek al voor iedereen vrij duidelijk dat Zarayda niet op Kees zat, dus de enige reden die ik kan bedenken is dat Carolien mogelijk toch geswitched is, en Zarayda in verwarring probeerde te brengen.
(Waarom zou Carolien ineens iets gaan delen, ze zal wel liegen over dat Zulu, Paulien dus niet de mol??? Of omgekeerde psychologie, wel dus??? Verwarring...)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #801 Gepost op: 26-02-2013, 12:53:49 »
Het kan ook zijn dat ze Paulien plots verdenkt, en bij Zarayda iets wil verkrijgen over het gedrag
van Paulien. Ze zegt wel dat ze op kees stemt (maar denk maar terug aan vb Ron en Chandrika), zeker zijn we niet. Het past nog altijd wel in de afvallerstheorie dat ik eerder postte, namelijk dat de ene afvaller op de andere (lijkt) te stemmen. Dat zou dan van Carolien de verliezer maken (zit op Kees), Kees de winnaar (zit op Paulien) en Paulien de mol.
Maarre... misschien is deze theorie morgen al weggevaagd.



Zarayda stemde de vraag die we zagen alleszins in op Carolien.
klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #802 Gepost op: 26-02-2013, 13:08:00 »
Voor de mol maakt het niets uit op wie een kandidaat gaat, voor een kandidaat maakt het alles uit...
Maar het leek al voor iedereen vrij duidelijk dat Zarayda niet op Kees zat, dus de enige reden die ik kan bedenken is dat Carolien mogelijk toch geswitched is, en Zarayda in verwarring probeerde te brengen.
Misschien is dat voor jou duidelijk maar wie zegt dat dat duidelijk is voor Carolien?  ;)
Ik denk dat je voor wat betreft wat je 'redelijk' vindt, uitgaat vanuit jezelf.. Carolien is erg achterdochtig van nature dus waarom zou ze niet denken dat Zarayda wellicht anders zat dan ze aangaf? Zij speelt immers het spel ook zo en zij en Zarayda hebben zelden of nooit iets gedeeld of informatie uitgewisseld. Dus hoe kan Carolien na het vertrek van Tim en Daniël zeker weten dat Zarayda fout zit (i.e. sws niet op Kees, volgens jou)? Als Carolien níet de Mol is en ervan uitgaat dat Paulien dat evenmin is, kan ze prima op haar afstappen. Als éen van beide wél het geval is loopt ze sws een risico. Als ik Carolien zo inschat had ze dat anders niet gedaan - al helemaal niet als mol maar evenmin als double bluff eerlijk gezegd, als ze écht nog reserves had over Paulien.  ::ohno::
Citaat
(Waarom zou Carolien ineens iets gaan delen, ze zal wel liegen over dat Zulu, Paulien dus niet de mol??? Of omgekeerde psychologie, wel dus??? Verwarring...)

Die werkt binnen het spel vaker níet dan wel (qua waar men op gaat en blijft zitten).
Hoe dan ook, als Carolien werkelijk Paulien verdacht nam ze het risico dat Zarayda haar alsnog zou gaan verdenken als dat al niet het geval was (wat ze dus voor zover we zien, niet weten). Als dat wél het geval was, kan ze alleen hopen dat ze op haar (Carolien) gaat stemmen want op Kees stemt ze sws niet volgens jou.. Behoorlijk riskant dus sws, aangezien ze die informatie net gaf die deze keuze lijkt te bevestigen.

Als beiden een vertrouwensband hadden gehad gedurende de serie had ik denk ik wat meer mogelijkheden gezien maar die zie ik nu zelf iig echt niet. Carolien neemt niet zulke risico's vlak voor de finale daarvoor is ze veel te geslepen...  :)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 13:09:33 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #803 Gepost op: 26-02-2013, 13:26:07 »
@Supernova: ik snap je punt en zou ook best kunnen natuurlijk  :)
Echter ik denk wel dat kandidaten zien wie maatjes is met wie.
En het kan ook best zijn dat Carolien niet zeker is over waarom Zarayda zo dik is met Kees, zij kan ook denken dat Z. hem juist verdenkt.

Ik opperde een nog niet genoemde mogelijkheid, omdat ik geenszins uitsluit dat C. idd geswitched is.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #804 Gepost op: 26-02-2013, 17:44:12 »
Meen het al te hebben gelezen, maar moest even de plaatjes naast elkaar zien;
Opvallend vergelijk; silhouet Paulien bij orgel, en silhouet Mol drive in.
Donker figuur met lichtgroene omlijning.

*excuus voor slecht geknutsel ;)*
Edit; slecht geknutsel wel ff toevoegen! ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 18:09:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #805 Gepost op: 26-02-2013, 19:07:12 »
Na het filmpje extra beelden drive -in ben ik alleen nog maar meer overtuigd dat Paulien de mol is. Als Carolien haar gaat vertellen wat de mol in de film zei doet Paulien heel erg haar best er uit te zien alsof ze heel hard na denkt over wat Caro zegt. Maar met haar gedragingen valt ze door de mand. Ze lijkt zich zeer ongemakkelijk te voelen in dit gesprek. Ze probeert nog Zarayda verdacht te maken (die zulu spreekt) maar Zarayda is er inmiddels uit, weten we. Dan stopt ze gauw dit lastige gesprek voor haar en zegt zoiets als, "net zo'n opdracht waar je weinig uit af kunt leiden net als bij meet the mole." En Caro die vertrouwt haar blindelings. In de afl zegt ze dat ze zeker weet dat Plien (afkorting neem ik over van Loebas) niet de mol is. Dus ik denk;Case de winnaar, Caro de verliezer, Plien de mol.
Dat dan weer wel

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #806 Gepost op: 26-02-2013, 20:08:49 »
Na het filmpje extra beelden drive -in ben ik alleen nog maar meer overtuigd dat Paulien de mol is. Als Carolien haar gaat vertellen wat de mol in de film zei doet Paulien heel erg haar best er uit te zien alsof ze heel hard na denkt over wat Caro zegt. Maar met haar gedragingen valt ze door de mand. Ze lijkt zich zeer ongemakkelijk te voelen in dit gesprek. Ze probeert nog Zarayda verdacht te maken (die zulu spreekt) maar Zarayda is er inmiddels uit, weten we. Dan stopt ze gauw dit lastige gesprek voor haar en zegt zoiets als, "net zo'n opdracht waar je weinig uit af kunt leiden net als bij meet the mole." En Caro die vertrouwt haar blindelings. In de afl zegt ze dat ze zeker weet dat Plien (afkorting neem ik over van Loebas) niet de mol is. Dus ik denk;Case de winnaar, Caro de verliezer, Plien de mol.

Ik kan niet anders zeggen dan: helemaal mee eens. Zeker na dit filmpje.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #807 Gepost op: 26-02-2013, 22:13:17 »
Na het filmpje extra beelden drive -in ben ik alleen nog maar meer overtuigd dat Paulien de mol is. Als Carolien haar gaat vertellen wat de mol in de film zei doet Paulien heel erg haar best er uit te zien alsof ze heel hard na denkt over wat Caro zegt. Maar met haar gedragingen valt ze door de mand. Ze lijkt zich zeer ongemakkelijk te voelen in dit gesprek. Ze probeert nog Zarayda verdacht te maken (die zulu spreekt) maar Zarayda is er inmiddels uit, weten we. Dan stopt ze gauw dit lastige gesprek voor haar en zegt zoiets als, "net zo'n opdracht waar je weinig uit af kunt leiden net als bij meet the mole." En Caro die vertrouwt haar blindelings. In de afl zegt ze dat ze zeker weet dat Plien (afkorting neem ik over van Loebas) niet de mol is. Dus ik denk;Case de winnaar, Caro de verliezer, Plien de mol.

Precies mijn gedachten toen ik die extra beelden zag. Bedankt voor het uitgebreid opschrijven. Leuk dat anderen het ook zo opvatte, dat ze gauw op iets anders overgaat. Als ze kandidaat zou zijn, dan zou ze daar denk ik verder op in gaan.

Ook in het laatste filmpje over haar kleding. Ze had maar 2 broeken meegenomen en tegen de vertrouwenspersoon gezegd dat ze binnen 3 dagen weer thuis zou zijn. Bij die opmerking wrijft ze over haar neus, volgens mij een teken van liegen.  :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #808 Gepost op: 26-02-2013, 22:26:36 »
Ik kan niet anders zeggen dan: helemaal mee eens. Zeker na dit filmpje.

Precies mijn gedachten toen ik die extra beelden zag.

Snel dat filmpje maar eens bekijken dan. Niet dat het mij op andere gedachten zal brengen, maar toch.  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #809 Gepost op: 26-02-2013, 22:37:31 »
Ook in het laatste filmpje over haar kleding. Ze had maar 2 broeken meegenomen en tegen de vertrouwenspersoon gezegd dat ze binnen 3 dagen weer thuis zou zijn. Bij die opmerking wrijft ze over haar neus, volgens mij een teken van liegen.  :)
Dat ze haar niet als vermist hebben opgegeven, 3 dagen en 3 weken is een heel verschil  ::rofl::

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #810 Gepost op: 26-02-2013, 22:49:08 »
Dat ze haar niet als vermist hebben opgegeven, 3 dagen en 3 weken is een heel verschil  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #811 Gepost op: 27-02-2013, 07:06:49 »
Na het filmpje extra beelden drive -in ben ik alleen nog maar meer overtuigd dat Paulien de mol is.
Ook hier weer bij het kiezen tussen de laatste twee auto's: "Kees, mee eens?" Hoe vaak heeft ze dat wel niet gezegd eigenlijk?
Dat dan weer wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #812 Gepost op: 27-02-2013, 07:08:42 »
En het kan ook best zijn dat Carolien niet zeker is over waarom Zarayda zo dik is met Kees, zij kan ook denken dat Z. hem juist verdenkt.

Dat bedoelde ik inderdaad, omdat er tussen Zarayda en Paulien/Carolien weinig informatie uitgewisseld is. Carolien heeft meerdere malen aangegeven achterdochtig te zijn van aard.
Bovendien gaf ze in het extra beeldmateriaal inderdaad aan dat haar hoofddoel dus was om ervoor te zorgen dat Zarayda niet op haar mol zou stemmen.

Citaat
Ik opperde een nog niet genoemde mogelijkheid, omdat ik geenszins uitsluit dat C. idd geswitched is.

Daar zie ik iig geen enkele indicatie voor in deze aflevering.
Ze heeft het wel over een greintje achterdocht, omdat ze dat nu eenmaal heeft, maar ze geeft ook heel expliciet aan dit greintje geen kans te geven 'om in leven te blijven'. Dat zou stroken met de reden die ze noemt waarom ze op Zarayda afgestapt is. In deze fase van het spel kan twijfel fataal zijn - en als je de vorige executies doorgekomen bent door aan je verdachte vast te houden ga je mijns inziens niet vlak voor de finale ineens switchen. Vind ik niet zo logisch, eerlijk gezegd.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #813 Gepost op: 27-02-2013, 07:14:07 »
Snel dat filmpje maar eens bekijken dan. Niet dat het mij op andere gedachten zal brengen, maar toch.  ;)
Ze verbergt haar gezicht zoals je kan zien. Hand voor haar mond en naar beneden kijken.

Maar goed je bent niet te overtuigen zeg je, prima.

En waarom wijst P alleen naar Zarayda die nu zulu spreekt en niet naar zichzelf, ja omdat ze weet de C haar absoluut vertrouwt en gelooft dat ze niet de mol is. Maar volgens mij denkt ze: het is te overduidelijk en rond gauw het gesprek af!
Dat dan weer wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #814 Gepost op: 27-02-2013, 07:18:46 »
Ze lijkt zich zeer ongemakkelijk te voelen in dit gesprek. Ze probeert nog Zarayda verdacht te maken (die zulu spreekt) maar Zarayda is er inmiddels uit, weten we. Dan stopt ze gauw dit lastige gesprek voor haar en zegt zoiets als, "net zo'n opdracht waar je weinig uit af kunt leiden net als bij meet the mole." En Caro die vertrouwt haar blindelings.

Ik kan nog wel meegaan in het feit dat Paulien slecht op haar gemak overkomt. Maar dat is best vaak het geval eerlijk gezegd, ook als ze gedwongen wordt bepaalde keuzes te maken. Ze lijkt confrontaties liever uit de weg te gaan.
Los daarvan denk ik dat ze gewoon niet teveel mogelijke non-informatie wilde hebben waardoor je toch alleen in de war raakt. Daarom haalde ze ook de 'Meet the Mole' opdracht aan. En terecht, want wij hebben alle zinnen gehoord maar kunnen er uiteindelijk niks sluitends mee - het kan in meer of mindere mate van toepassing zijn op alledrie de overgeblevenen.
Paulien houdt niet van overbodige en verwarrende informatie en houdt het liever simpel, door te kijken naar geld, sleutelposities etc. En waarom ook niet, het heeft haar ten slotte zover gebracht als ze is.  ;)

Citaat
In de afl zegt ze dat ze zeker weet dat Plien (afkorting neem ik over van Loebas) niet de mol is. Dus ik denk;Case de winnaar, Caro de verliezer, Plien de mol.

Carolien stemt al afleveringen lang niet op Paulien voor zover we kunnen zien/horen. Mensen die wél (deels of geheel wellicht, afgaand op hoe Tim erover sprak bij Moltalk) op haar gestemd hebben zijn naar huis. In deze fase van het spel klopt dat gewoon niet als Paulien wel de mol is, dan was Carolien al lang exit gegaan.   ::jaja::

Kijk maar naar vorige series - alleen diegenen die op de juiste mol hebben gestemd gedurende de serie blijven.

Nog een vraag aan de Paulien verdenkers. Als Paulien de mol is waarom wordt ze dan in de aflevering(en) voor de finale zo ontzettend verdacht neergezet..?! Dat gedoe met die porto's bijvoorbeeld wordt enorm belicht - als dat een molsactie zou zijn waarom zou je dat zo overduidelijk eruit lichten?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2013, 07:21:47 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #815 Gepost op: 27-02-2013, 07:35:41 »
Supernova: Het is niet gek dat P zich vaker ongemakkelijk voordoet, ik ben het met je eens dat dat te zien is, ze heeft namelijk iets te verbergen, nl dat ze de mol is. Precies hetzelfde ongemak zag je vorige jaar bij AM, vooral in de laatste afleveringen. Bij C en K zie ik dat niet.

Ookal zit een kandidaat (overwegend) op de juiste mol, kan deze de test toch (net) slechter maken dan een ander, bv door antwoorden gewoon niet te weten, of fout te herinneren.


Nog een vraag aan de Paulien verdenkers. Als Paulien de mol is waarom wordt ze dan in de aflevering(en) voor de finale zo ontzettend verdacht neergezet..?! Dat gedoe met die porto's bijvoorbeeld wordt enorm belicht - als dat een molsactie zou zijn waarom zou je dat zo overduidelijk eruit lichten?
Dat doen ze voortdurend bij alle kandidaten. En bovendien maakt het niet uit, want je trapt er toch niet in  ::rofl::
Dat dan weer wel

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #816 Gepost op: 27-02-2013, 07:41:57 »
Supernova: Het is niet gek dat P zich vaker ongemakkelijk voordoet, ik ben het met je eens dat dat te zien is, ze heeft namelijk iets te verbergen, nl dat ze de mol is. Precies hetzelfde ongemak zag je vorige jaar bij AM, vooral in de laatste afleveringen. Bij C en K zie ik dat niet.

Het is evenmin gek als ze dat zou zijn als kandidaat want zo is ze sws ook wel, gezien ander beeldmateriaal.  ;) De Mol kan dicht bij zichzelf blijven en dat overdrijven.. Of het kan gewoon kandidaats zijn. Hangt van je perspectief af. Wat mij betreft denk ik toch nog steeds kandidaats.

Citaat
Ookal zit een kandidaat (overwegend) op de juiste mol, kan deze de test toch (net) slechter maken dan een ander, bv door antwoorden gewoon niet te weten, of fout te herinneren.

In een vroeg stadium van het spel kan dat opgaan ja. In een later stadium kan je er om een foutje meer of minder (of zelfs puur op tijd..) uitliggen zélfs met de juiste mol in gedachten.

Kom ik weer bij het eerdere punt dat het voor mij absoluut niet logisch is dat mensen die wél deels of mogelijk zelfs geheel op haar gestemd hebben eruit liggen en Carolien, die dit al afleveringen lang níet doet voor zover we horen en zien, niet. Dan had Carolien er gewoon eerder uit moeten liggen ipv bijvoorbeeld Tim. (Ik weet dat dit nooit enige voet aan grond gaat krijgen bij de Paulien-verdenkers, maar ja. Nogmaals, kijk naar de vorige series, dan zie je exact hetzelfde patroon..).

Citaat
Dat doen ze voortdurend bij alle kandidaten. En bovendien maakt het niet uit, want je trapt er toch niet in  ::rofl::

Ik had het hier over de edit dus he voor alle duidelijkheid... Waarom zou de edit zo overduidelijk maken vlak voor de finale? Wat is de winst daarvan, voor de programmamakers?

Kijkend naar de verdenkingen is er toch een flinke groep bijgekomen richting Paulien sinds deze week.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #817 Gepost op: 27-02-2013, 07:49:35 »

Ik had het hier over de edit dus he voor alle duidelijkheid... Waarom zou de edit zo overduidelijk maken vlak voor de finale? Wat is de winst daarvan, voor de programmamakers?


Gewoon leuk beeld materiaal. En ja, die uiteindelijk naar de mol wijst. En dat kunnen ze doen omdat er dan ook mensen zijn die juist daarom denken, zie je wel, zij is het dus niet. Allemaal mind-vacht. Het is toch allemaal interpertatie wat we hier neer schrijven. En dat blijft zo totdat de mol zichzelf bekend maakt  :)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2013, 07:54:50 door Janneke738 »
Dat dan weer wel

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #818 Gepost op: 27-02-2013, 08:02:02 »
Ik vind het wel leuk dat er ook veel mensen zijn die ZEKER weten dat Paulien het is.
Des te leueker als we straks zien dat het kees is  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #819 Gepost op: 27-02-2013, 08:04:01 »
Nee kees is echt de mol niet  ::ohno::